Препис!
![]() |
ОБЩИНСКИ СЪВЕТ - ШУМЕН 9700 гр. Шумен, бул. "Славянски" № 17, тел./факс: 054/800400, e-mail: оbsavet@shumen.bg, www.shumen.bg |
РЕШЕНИЕ №1011
по протокол № 50 от 28.05.2015
на заседание на Общинския съвет
ОТНОСНО: | Декларация относно промяна в Закона за лечебните заведения в частта вливане/сливане на онкологичните центрове с лечебни заведения за болнична помощ |
/с 35 гласа „за", без „против" и без „въздържали се"/
Ние, общинските съветници при Общински съвет Шумен, декларираме безрезервна подкрепа на колегията на „Комплексен онкологичен център – Шумен" ЕООД в предприетите действия и символични протести срещу предвидените промени в Закона за лечебните заведения, в частта вливане /сливане/ или ликвидация.
Декларираме категорично несъгласие с планираното закриване на „Комплексен онкологичен център – Шумен" ЕООД и ще предприемем всички законови мерки за запазване на онкологичния център като самостоятелно общинско лечебно заведение.
Като едноличен собственик на капитала на дружеството изразяваме категоричното си становище за запазване самостоятелното съществуване на здравното заведение.
Основанията за това са следните:
1. Създадената мрежа от онкологични лечебни заведение в Република България преди повече от 60 години е пример за добра организация на комплексното лечение и проследяване на болните с онкологични заболявания.
2. „Комплексен онкологичен център – Шумен" ЕООД покрива в пълен обем комплексното лечение на пациенти с онкологични заболявания – пълна диагностика, оперативно лечение в отделенията по хирургия и гинекология, отделение по гастроентерология /единствено на територията на Област Шумен/, химиотерапия, лъчелечение, 10 легла за палиативни грижи на терминални пациенти. През 2014 година към МБАЛ – Шумен са насочени за лечение 0 пациенти при преминали 6232 болни и извършени 28610 прегледа.
3. Като принципал, общината е инвестирала над 6 милиона лв. в създаване на базата на КОЦ – Шумен.
4. Във връзка с проект „Създаване на високотехнологичен лъчетерапевтичен център в град Шумен" за финансиране по схема за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG161РООО 1/1.1-11/2010 „Подкрепа за реконструкция/ обновяване и оборудване на общински лечебни заведения в градските агломерации" на Оперативна програма „Регионално развитие" сме поели ангажимент, че предназначението на сградата/помещенията, обект на интервенция по проекта, няма да бъде променяно за период не по-малък от 5 години след приключване на проекта и че лечебното заведение няма да бъде закрито за период не по-малък от 5 години след приключване на дейностите по проекта, считано от 06.01.2014 година.
5. В предходни години бяха закрити два диспансера в гр. Шумен – Кожно-венерически диспансер и Пневмо-фтизиатричен диспансер. Налице е особено демонстративен ефект как специализирано лечебно заведение се свежда до зле окомплектовано /с 2-3 стаи/ отделение с безвъзвратно загубен специализиран персонал от лекари и сестри, което води до снижаване на качеството на лечение и недоволни пациенти.
6. Не приемаме предложението за сливане и поради факта, че точно в гр. Шумен този експеримент беше реализиран от 1990 до 2000 година. Той не издържа проверката на времето и беше с изключително лош резултат.
7. Елиминирането на прекия специфичен административен контрол, регулация, обгрижване, ще повлияе отрицателно на цялата дейност. Именно администрацията, подпомогната и контролирана от Общинския съвет, изгради лечебното заведение като модерна, високотехнологична, специализирана онкологична структура.
8. Общински съвет Шумен, в качеството си на принципал на „КОЦ – Шумен" ЕООД със 100 % общинско участие, не дава съгласие за вливане или сливане с акционерно дружество със смесен характер.
9. В „Комплексен онкологичен център – Шумен" ЕООД се лекуват едни от най-проблемните социално значими заболявания с непрекъснато нарастваща заболеваемост на пациенти от области Шумен и Търговище.
10. „Комплексен онкологичен център – Шумен" ЕООД разполага с обучени, опитни и знаещи тесни специалисти за комплексно лечение: хирурзи, гинеколози, лъчетерапевти, медицински онколози, добре обучени специалисти по здравни грижи, среден медицински персонал, специалисти по палиативни грижи. Сливането ще доведе до демотивация и загуба на ценни и дефицитни кадри и категорична загуба на качеството на медицинската услуга.
11. „Комплексен онкологичен център – Шумен" ЕООД разполага с нова, модерна, съвременна и високотехнологична апаратура за диагностика, лечение и проследяване на онкологичните заболявания.
12. Реализирането на планираните промени създава напрежение сред болните с онкологични заболявания. Стресът и несигурността, в които живеят, създава предпоставка за задълбочаване на проблемите им.
ПРЕДЛАГАМЕ:
1. Запазване на системата на Комплексен онкологичен център в сегашния и вид;
2. Изготвяне на наредба към Закона за лечебните заведения, регулираща:
2.1. Отношенията „вътре" в онкологичната мрежа, съставена от национална специализирана болница /като методист/ и специализирани лечебни заведения по онкология с междуобластен характер;
2.2. Отношенията „навън" – между специализирани лечебни заведения по онкология /като методисти и контрольори в сегмента онкология/ от една страна и МБАЛ от друга;
3. При нужда бихме приели преобразуването на Комплексен онкологичен център в Специализирана болница по онкология с междуобластно покритие /но със запазване на собственост и самостоятелност/.
4. Да бъде изискано становище, адресирано до Общински съвет Шумен, от националния консултант относно евентуалния здравен ефект при преобразуване/сливане на „КОЦ – Шумен" ЕООД с „МБАЛ – Шумен" АД.
5. Среща между здравния министър д-р Петър Москов и председателя на Общински съвет гр. Шумен проф. Георги Колев, кмета на община Шумен г-н Красимир Костов, заместник-кмета по здравеопазване и социална политика гр. Шумен г-н Седат Кадир, председателя на здравна комисия към Общински съвет гр. Шумен д-р Стоян Тодоров, управителя на „КОЦ – Шумен" ЕООД д-р Сотир Караниколов и народните представители от Шуменска област.
ПРЕДСЕДАТЕЛ
НА ОБЩИНСКИ СЪВЕТ: /п/проф. дин Г. Колев
Дата:
гр. Шумен
ВЯРНО С ОРИГИНАЛА,
ПРОТОКОЛИСТ: /М. Павлова/