Препис!

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ - ШУМЕН

9700 гр. Шумен, бул. "Славянски" № 17, тел./факс: 054/800400,
e-mail: оbsavet@shumen.bg, www.shumen.bg

 

 

РЕШЕНИЕ №330
по протокол № 20 от 28.02.2013
на заседание на Общинския съвет

 

ОТНОСНО:Приемане бюджет на община Шумен за 2013 г.

/с 21 гласа „за", 14 „против" и 4 „въздържали се"/

1. Приема бюджета на община Шумен за 2013 г., както следва:

І. По прихода 52 535 773 лв.

1.1. Приходи с държавен характер 29 153 430 лв.

1.1.1. Обща субсидия за делег. държавни дейности 26 915 263 лв.

1.1.2. Преходен остатък 2 238 167 лв.

1.2. Приходи с местен характер 23 382 343 лв

1.2.1. Имуществени данъци 7 395 000 лв.

1.2.2. Неданъчни приходи 14 016 707 лв.

в т.ч.:

такса битови отпадъци 5 850 000 лв.

1.2.3. Взаимоотношения с ЦБ 3 404 500 лв.

в т.ч.:

обща изравнителна субсидия 2 509 400 лв.

зимно поддържане и снегопочистване 118 200 лв.

целева субс. за КР за финанс. на местни д/сти 776 900 лв.

от тях: за изграждане на общ. пътища 332 500 лв.

други обекти 444 400 лв.

1.2.4. Трансфери - 600 000 лв.

1.2.5. Операции с финансови активи и пасиви - 2 087 510 лв.

1.2.6. Временни безлихвени заеми - 2 000 000 лв.

1.2.7. Преходен остатък 3 253 646 лв.

ІІ. По разхода 52 535 773 лв.

2.1. Разходи за делег. от държавата дейности 29 153 430 лв.

2.2. Разходи за делег. от държавата д/сти, дофин.

с общински приходи 1 069 468 лв.

2.3. Разходи за местни дейности 22 312 875 лв.

2. Приема прогноза за местните приходи за периода 2014-2016 г. по Приложение № 1Б.

3. Утвърждава приоритетите, по които да се разходват бюджетните средства, както следва:

• заплати, осигурителни плащания, обезщетения, стипендии и медикаменти, както и издръжка на социалните, здравните и образователните заведения за делегираните от държавата дейности;

• заплати, осигурителни плащания, обезщетения, храна, отопление, осветление за местни дейности;

• разходи за държавни дейности, дофинансирани със собствени източници.

4. Дава правомощия на кмета на общината, съгласно чл.27, ал.1 /т.1,2 и 3/ и по чл.28, ал.2 от Закона за общинските бюджети, при спазване на общия размер на бюджета и разделението му на държавни и местни дейности. Правомощията по т. 3 се допускат в периода между последната актуализация и окончателния касов отчет, като за извършените разходи уведомява Общинския съвет.

5. На основание § 38, ал.2 от ПЗРЗДБРБ за 2013 г., одобрява разпределението на формирания преходен остатък по бюджета на общината за 2012 г. в размер на 5 445 525 лв., съгласно Приложение № 13.

6. Утвърждава лимит за посрещане на гости и представителни разходи на общинската администрация в размер на 38 000 лв. и за възнаграждения и издръжка на Общински съвет 180 000 лв. по Приложение № 12.

7. Утвърждава обща численост на персонала по бюджета за 2013 г., разпределена по дейности, в т.ч. за дейност „Общинска администрация", финансирани от общинския бюджет, без звената от системата на народната просвета, които прилагат системата на делегираните бюджети, съгласно Приложение № 4.

8. Приема размера на собствените средства и начина на финансиране (90% от собствените приходи) на общинските предприятия и бюджетните дейности (100% от собствените приходи), реализиращи собствени приходи при община Шумен по Приложение № 7.

9. Утвърждава приходно-разходните сметки за извънбюджетните средства на общината за 2013 г., съгласно Приложение № 5, както следва:

Приход 30 176 348 лв.

Разход 29 045 672 лв.

10. Утвърждава разчета за финансиране на капиталови разходи за 2013 година по Приложение № 6, по съответните източници, параграфи, функции и по обекти в размер на 6 704 087 лв., в т.ч. за финансиране на държавни дейности – 1 442 250 лв., за дофинансиране на делегирани от държавата дейности – 72 000 лв. и 5 189 837 лв. за финансиране на местни дейности, както следва:


КАПИТАЛОВИ РАЗХОДИ

Общо
Държ.
дейн.
Дофин.
на държ.
дейн.с
общ. прих.
Местни
дейности
1.СОБСТВЕНИ И ЦЕЛЕВИ БЮДЖ.СРЕДСТВА-ПРЕХ.ОСТАТЪК
1 606 494

1 442 250
 
164 244
ПАР. 51 00 "ОСНОВНИ РЕМОНТИ"1 397 4311 260 611 136 820
ПАР. 52 00 "ПРИДОБ. НА ДМА"209 063181 639 27 424
2.СОБСТВ.БЮДЖ.СРЕДСТВА ОТ ПРИХ. ПО ПАР. 40
739 135
 
58 000

681 135
ПАР. 51 00 "ОСНОВНИ РЕМОНТИ"296 183 8 000288 183
ПАР. 52 00 "ПРИДОБ. НА ДМА"292 952  292 952
ПАР. 55 00 "КАПИТ. ТРАНСФЕРИ"150 000 50 000100 000
3.СОБСТВ.БЮДЖ.СРЕДСТВА ОТ ДРУГИ ДАНЪЧНИ И НЕДАНЪЧНИ ПРИХОДИ

187 000
 
14 000


173 000
ПАР. 52 00 "ПРИДОБ. НА ДМА"187 000 14 000173 000
4. ЦЕЛЕВА СУБСИДИЯ ОТ ДБ776 900  776 900
ПАР. 51 00 "ОСНОВНИ РЕМОНТИ"332 500  332 500
ПАР. 52 00 "ПРИДОБ. НА ДМА"444 400  444 400
5. СОБСТВ. БЮДЖ. СР-ВА ПРЕХ. ОСТАТЪК ОТ ОБЛИГАЦ. ЗАЕМ
2 976 439
  
2 976 439
ПАР. 51 00 "ОСНОВНИ РЕМОНТИ"2 976 439  2 976 439
6. СПЕЦИАЛЕН ФОНД ЗА ИНВЕСТИ- ЦИИ И ДМА , СЪГЛ. ЧЛ.10,АЛ.1,Т.3 ОТ ЗПСПК

90 000
  

90 000
ПАР. 52 00 "ПРИДОБ. НА ДМА"90 000  90 000
7. ИЗВЪНБЮДЖ.СМЕТКИ ЗА ИНВЕСТИЦИИ И ДМА , СЪГЛ. ЧЛ.10,АЛ.1,Т.1 ОТ ЗПСПК

14 968
  14 968
ПАР. 53 00 "ПРИДОБ. НА НМДА"14 968  14 968
8. ИЗВЪНБЮДЖ. СМЕТКИ И ФОНДОВЕ ПО ОПЕРАТИВНИ ПРОГРАМИ -
СЪФИНАНСИРАНЕ


313 151
  313 151
ПАР. 51 00 "ОСНОВНИ РЕМОНТИ"50 000  50 000
ПАР. 52 00 "ПРИДОБ. НА ДМА"263 151  263 151
ВСИЧКО КАПИТАЛОВИ РАЗХОДИ6 704 0871 442 25072 0005 189 837

11. Да се осигурят средства за финансиране на Драматично-куклен театър в размер на 60 000 лв. и за Симфониета в размер на 40 000 лв., след сключен договор със съответните институции.

12. Да се поемат разходите за погребения на лица, съгласно следните критерии: за самотни граждани, без близки и роднини, бездомни граждани, безпризорни, настанени в заведения за социални услуги и регистрирани в службите за социално подпомагане по утвърдени план-сметки, Приложения №№ 8 и 9, с източник на финансиране имуществените данъци, такси, неданъчни и други приходи с местен характер.

13. Едноличните търговски дружества с общинско имущество отчисляват дивидент за общината от печалбата, след данъчно облагане за финансовата 2012 г., както следва:

1. дружествата с ограничена отговорност – 50 на сто от печалбата;

2. акционерните дружества, след приспадане на отчисленията за фонд „Резервен" в размер на 10 на сто в съответствие с чл.246, ал.2, т.1 от Търговския закон – 50 на сто от печалбата.

Задължава изпълнителните органи на дружествата с общинско имущество да приведат дължимия дивидент по сметките на общината до 30.06.2013 г.

14. Представителите на общината в общото събрание на търговските дружества с общинско участие в капитала, с изключение на лечебните заведения, да гласуват за отчисления за държавата и общината съгласно капиталовото участие, за отчисления от печалбата съгласно годишния финансов отчет след данъчно облагане за финансовата 2012 г., както следва:

1. дружествата с ограничена отговорност – 80 на сто от печалбата;

2. акционерните дружества, след приспадане на отчисленията за фонд „Резервен" в размер на 10 на сто в съответствие с чл. 246, ал. 2, т. 1 от Търговския закон – 80 на сто от печалбата.

Задължава търговските дружества с общинско участие да представят за утвърждаване от Общинския съвет през м.април 2013 г. отчет за дейността си.

15. Освобождава от отчисляване на дивидент за общината от печалбата за 2012 г. едноличните търговски дружества с общинско имущество по Приложение № 10. Освободените средства да се ползват по реда, определен в приложението.

16. Утвърждава структурата и размера на общинския дълг за 2013 г., съгласно Приложение № 11.

17. Упълномощава кмета на общината да утвърди по предложение на ръководителите на бюджетни структури списък на длъжностите и на лицата, които имат право на транспортни разноски от местонахождението до местоработата и обратно, когато за съответната работа няма кандидат от населеното място. Отчитането на разходите да става въз основа на документи, удостоверяващи извършването им (фактури, билети и абонаментни карти).

18. Утвърждава дневен хранителен оклад за:

18.1. Деца в детските градини и за нощуващите групи към тях в следните стойности:

 дневен
оклад
в т.ч.:
сутрешна
закуска
обядследобедна
закуска
вечеря
ЦДГ - град2.000.501.100.40 
ЦДГ - села2.000.501.100.40 
ЦДГ-нощув. групи2.400.500.950.350.60

18.2. Персонала, работещ в детските градини и имащи право на безплатна храна - оклад на стойност 2,00 лв.

19. На основание чл.27, ал.1, т.2 от ПМС № 1/09.01.2013 г. утвърждава изплащане на 100 % транспортни разходи на педагогическия персонал от местоживеенето до местоработата, като 15 % от тях са за сметка на общинските приходи.

20. На основание чл. 27, ал.1, т.1 от ПМС № 1/09.01.2013 г. утвърждава изплащане на транспортни разходи на непедагогическия персонал в границите на населеното място, в изпълнение на трудовите им задължения и изисквания, определени с длъжностните им характеристики по списък, утвърден от кмета на общината.

21. Разходването на средства от делегирания бюджет за основни ремонти и придобиване на дълготрайни активи в системата на образованието се извършва по решение на директора на учебното заведение при спазване изискванията на чл. 14, ал.3 от ЗДБРБ за 2013 г. и чл. 41 от ПМС № 1 от 09.01.2013 г. за изпълнение на ЗДБРБ за 2013. За извършените компенсирани промени по плана за разходите по бюджета на училището директорът е длъжен да уведоми ПРБК до края на съответното тримесечие, а за последното тримесечие – в срок до 13 декември.

22. Да се осигурят средства за плащане на абонаментни карти за безплатно пътуване по вътрешно-градския транспорт на пенсионери над 65 годишна възраст и многодетни майки в размер на 160 000 лв. Картите се издават за период до 31.03.2014 г.

23. Определя второстепенните разпоредители с бюджетни кредити и приема бюджетните им сметки, считано от 01.01.2013, съгласно Приложение № 14.

24. Утвърждава месечното разпределение на трудовите разходи през 2013 г. за делегираните от държавата дейности без звената от системата на народната просвета, които прилагат системата на делегираните бюджети, съгласно Приложение № 15.

25. Финансирането на местните дейности и делегираните от държавата дейности, дофинансирани с общински приходи, да се извършва по месечно разпределение, утвърдено от кмета на общината за всеки разпоредител.

26. Приема размера на просрочените задължения от минали години, които ще бъдат разплатени от бюджета за 2013 г.– 1 327 499 лв. и размера на просрочените вземания, които ще бъдат събрани през бюджетната 2013 г.– 885 939 лв.

27. Утвърждава план-график за разплащане на отчетените просрочени задължения – Приложение № 16 /образец на Министерство на финансите/.

28. Приема бюджета на общината за 2013 г. по агрегирани бюджетни показатели, съгласно Приложение № 17 /образец на Министерство на финансите/.

29. Общинският съвет определя максималния размер на общински дълг до 8 000 000 лв. чрез фонд за органите на местно самоуправление - „ФЛАГ" ЕАД. Същият да се използва за мостово финансиране и съфинансиране по проекти:

• По ОП РР – „Създаване на високотехнологичен лъчетерапевтичен център в гр. Шумен";

• По ОП ОС – „Интегриран воден цикъл за гр. Шумен – ІІ-ри етап".

30. Сумата в размер на 100 000 лв. за апаратура на „Многопрофилна болница за активно лечение – Шумен" АД да се предостави при условие, че Общото събрание на акционерите на дружеството приеме решение за увеличаване дела на община Шумен в капитала на „МБАЛ Шумен\" АД със съответния брой акции.

31. Приема план-сметките на общинските предприятия за 2013 г., както следва:

ОП „Стопанска и охранителна дейност" – Приложение № 18

ОП „Паркинги, гаражи и благоустройство" – Приложение № 19

ОП „Обреден дом" – Приложение № 20

ОПТ „Мадарски конник" – Приложение № 21

ОП „Общински жилища и имоти" – Приложение № 22

ОП „Общински медиен център" – Приложение № 23.

Приложение № 1

Приложение № 1А

Приложение № 2

Приложение № 3

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ
НА ОБЩИНСКИ СЪВЕТ: /п/проф. дин Г. Колев


Дата:
гр. Шумен

ВЯРНО С ОРИГИНАЛА,
ПРОТОКОЛИСТ: /М. Павлова /