Препис!
![]() |
ОБЩИНСКИ СЪВЕТ - ШУМЕН 9700 гр. Шумен, бул. "Славянски" № 17, тел./факс: 054/800400, e-mail: оbsavet@shumen.bg, www.shumen.bg |
РЕШЕНИЕ №319
по протокол № 20 от 28.02.2013
на заседание на Общинския съвет
ОТНОСНО: | Актуализация на Стратегически план за дейността на звеното за вътрешен одит в Община Шумен за периода 2011-2013 г. |
/с 33 гласа „за", без „против" и 1 „въздържал се"/
На основание чл. 21, ал. 2 от ЗМСМА, във връзка с чл. 27, ал. 2 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор:
Съгласува следните промени в Стратегически план за дейността на звеното за вътрешен одит в Община Шумен за периода 2011-2013 г.:
1. т.1.2 Структура, функция и обхват на вътрешния одит в организацията се променя по следния начин:
Функцията по вътрешен одит в организацията се осъществява от Звено за вътрешен одит, което е създадено с Решение № 754 по протокол № 39 от 29.06.2006г. на заседание на Общински съвет – Шумен. С Решение № 120 по протокол № 10 от 31.05.2012г. на Общински съвет – Шумен се извършиха структурни промени в звеното за вътрешен одит, а именно: създаде се длъжността ръководител на звеното за вътрешен одит и едната бройка на младши вътрешен одитор се трансформира в старши вътрешен одитор. Най-важната промяна се състои в намаляването на числеността на звеното, като отпадна втората бройка за младши вътрешен одитор. Извършените промени са в съответствие с промените в Закона за вътрешен одит в публичния сектор, относно числеността на звената за вътрешен одит в общините и приемането на Класификатор на длъжностите в администрацията, където се създаде длъжност ръководител на звено за вътрешен одит.
Основните функции на звеното са свързани с осъществяване на дейността по вътрешен одит на всички структури, програми, дейности и процеси в общината, включително на разпоредителите с бюджетни кредити от по-ниска степен по бюджета на Община Шумен. Звеното за вътрешен одит осъществява вътрешен одит и в общинските търговски дружества по чл. 61 от Търговския закон и в лечебните заведения – търговски дружества със смесено държавно и общинско участие в капитала, когато в посочените организации не е изградено самостоятелно звено за вътрешен одит.
2. Към т.2.2. Очаквани промени в организацията се добавя:
През 2012г. с решения на Общински съвет – Шумен са прекратени две общински дружества с ограничена отговорност – „Общински жилища и имоти" ЕООД и „Общински медиен център" ЕООД гр. Шумен. На тяхно място, считано от 01.10.2012г., са създадени следните общински предприятия, второстепенни разпоредители с бюджетни кредити: ОП „Общински жилища и имоти" и ОП „Общински медиен център" гр. Шумен.
С Решение № 169 по протокол № 11 от 28.06.2012г. Общински съвет – Шумен дава съгласие за учредяване на „Медицински център – онкология" ЕООД гр. Шумен, като капиталът на новоучреденото дружество следва да се внесе от „КОЦ – Шумен" ЕООД гр. Шумен, който се явява едноличен собственик на капитала му.
С Решение № 186 по протокол № 12 от 26.07.2012г. на заседание на Общински съвет – Шумен е открита процедура за приватизация на „Топлофикация – Шумен" ЕАД гр. Шумен.
3. Създава се нова т.6.2 Стратегия по отношение на програми и фондове на ЕС
През всяка година ще се извършва по един одитен ангажимент за даване на увереност на процесите по управление и разходване на средства от Европейския съюз в Община Шумен или във второстепенните й разпоредители.
4. Създава се нова т.6.3 Структури, системи и дейности, които са в процес на разработване
Структури и системи, които са в процес на разработване, ще бъдат ежегодно разглеждани индивидуално, оценявани за степен на сложност и важност и допълнително залагани в годишния одитен план.
Към края на 2012г. такива структури са: ОП „Общински жилища и имоти" и ОП „Общински медиен център" гр. Шумен.
5. т.6.4 става т.6.6 Продължителност на одитните ангажименти и се променя по следния начин:
- одитните ангажименти за даване на увереност - стандартната продължителност се определя в човекодни в зависимост от оценката на риска. При определянето й също така са взети предвид продължителността на извършвани от ЗВО одитни ангажименти през изминали периоди.
Оценка на риска | Човекодни за един одитен ангажимент |
Висок риск | от 30 до 45 дни |
Среден риск | от 25 до 35 дни |
Нисък риск | от 15 до 20 дни |
- проследяване на препоръки - за проследяване на изпълнението на препоръките е определена стандартна продължителност – 20 дни.
- консултантски ангажименти – от 20 до 40 дни. За 2013 г. се предвижда 20 дни от тях да бъдат за участие на ЗВО в неофициални одитни ангажименти за консултиране с обхват „Подпомагане на управлението на риска в Община Шумен чрез участие в заседанията на Комитета по управление на риска".
Стандартната продължителност на друг вид одитна работа, като специфични последващи действия, одит на качеството на работата и разследване на измами, се определя в зависимост от спецификата и сложността на конкретните ангажименти.
6. В Приложение № 2 Списък на одитните единици са направени следните промени:
- към Общинските предприятия са добавени: ОП „Общински жилища и имоти" и ОП „Общински медиен център";
- от Търговски дружества с ограничена отговорност отпадат „Общински жилища и имоти" ЕООД гр. Шумен и „Общински медиен център" ЕООД гр. Шумен;
- от Общински лечебни заведения отпада „Център за кожно-венерически заболявания – Шумен" ЕООД гр. Шумен.
7. В приложение № 3 е направена промяна на броя на дирекциите на първостепенния разпоредител, спрямо извършената промяна на структурата на общинската администрация.
8. В Приложение № 4 Рискови фактори на определените категории на риска в Община Шумен се правят следните промени:
Към рискова категория „Правен риск" се включва рисков фактор „Наличие на вътрешни правила, покриващи част от протичащите процеси и дейности в структурата". В същото време в рискова категория „Управленски риск" има предвиден рисков фактор „Вътрешен контрол". Според придобитото разбиране на ЗВО тези два рискови фактора се препокриват, тъй като вътрешният контрол в една организация се основава на разписани вътрешни правила. В тази връзка рисков фактор „Наличие на вътрешни правила" се премахна от приложението.
След извършен преглед на рисковите фактори към рискова категория Оперативен риск" се добавя рисков фактор „Въздействие на одитната единица върху други единици от организацията".
9. В приложение № 5 Оценка на риска се правят следните промени:
При извършената оценка на риска при годишното планиране за 2013г. и предвид промените в рисковите фактори и тяхната оценка се променя оценката на одитна единица „Планиране, разработване, изпълнение и отчитане на общинския бюджет" от нисък риск на среден риск.
ПРЕДСЕДАТЕЛ
НА ОБЩИНСКИ СЪВЕТ: /п/проф. дин Г. Колев
Дата:
гр. Шумен
ВЯРНО С ОРИГИНАЛА,
ПРОТОКОЛИСТ: /М. Павлова /