Препис!

ОБЩИНСКИ СЪВЕТ - ШУМЕН

9700 гр. Шумен, бул. "Славянски" № 17, тел./факс: 054/800400,
e-mail: оbsavet@shumen.bg, www.shumen.bg

 

 

РЕШЕНИЕ №57
по протокол № 7 от 20.02.2012
на заседание на Общинския съвет

 

ОТНОСНО:Приемане бюджет на община Шумен за 2012 г.

/от. т. 1 до т. 27 и т. 31 - с 41 гласа "за", без „против" и без „въздържали се"/

/т. 28 - с 40 гласа "за", 1 „против" и без „въздържали се"/

/т. 29 - с 35 гласа "за", без „против" и 5 „въздържали се"/

/т. 30 - с 36 гласа "за", без „против" и 3 „въздържали се"/

1. Приема бюджета на община Шумен за 2012 г., както следва:

І. По прихода 55 062 599 лв.

1.1. Приходи с държавен характер 26 804 242 лв.

1.1.1. Обща субсидия за делег. държавни дейности 25 505 412 лв.

1.1.2. Преходен остатък 1 298 830 лв.

1.2. Приходи с местен характер 28 258 357 лв.

1.2.1. Имуществени данъци 6 431 431 лв.

1.2.2. Неданъчни приходи 14 654 146 лв.

в т.ч.:

такса битови отпадъци 6 299 582 лв.

1.2.3. Взаимоотношения с ЦБ 3 329 900 лв.

в т.ч.:

обща изравнителна субсидия 2 722 800 лв.

зимно поддържане и снегопочистване 87 400 лв.

целева субс. за КР за финанс. на местни д/сти 519 700 лв.

от тях: за изграждане на общ. пътища 282 600 лв.

за други обекти 237 100 лв.

1.2.4. Трансфери - 1 676 000 лв.

в т.ч.:

трансфер за план-сметка битови отпадъци

за компенсации на общински и държ.

учреждения, ползващи облекчения при

плащане на ТБО - 270 000 лв.

1.2.5. Операции с финансови активи и пасиви 4 576 280 лв.

1.2.6. Временни безлихвени заеми - 700 000 лв.

1.2.7. Преходен остатък 1 642 600 лв.

ІІ. По разхода 55 062 599 лв.

2.1. Разходи за делег. от държавата дейности 26 804 242 лв.

2.2. Разходи за делег. от държавата д/сти, дофин.

с общински приходи 1 474 767 лв.

2.3. Разходи за местни дейности 26 783 590 лв.

Размерът на бюджетните приходи и бюджетните кредити по функции и параграфи са съгласно Приложения №№ 1, 1А, 2 и 3.

2. Приема за информация прогнозата за местните приходи за периода 2013-2015 г. по Приложение № 1Б.

3. Утвърждава приоритетите, по които да се разходват бюджетните средства, както следва:

- заплати, осигурителни плащания, обезщетения, стипендии и медикаменти, както и издръжка на социалните, здравните и образователните заведения за делегираните от държавата дейности;

- заплати, осигурителни плащания, обезщетения, храна, отопление, осветление за местни дейности;

- разходи за държавни дейности, дофинансирани със собствени източници.

4. Дава правомощия на кмета на общината, съгласно чл.27, ал.1/т.1,2/ и по чл.28, ал.2 от Закона за общинските бюджети, при спазване на общия размер на бюджета и разделението му на държавни и местни дейности.

5. На основание §40, ал.2 от ПЗРЗДБРБ за 2012 г., одобрява разпределението на формирания преходен остатък по бюджета на общината за 2011 г. в размер на 2 941 430 лв., съгласно Приложение № 13.

6. Утвърждава лимит за посрещане на гости и представителни разходи на общинската администрация в размер на 38 000 лв. и за възнаграждения и издръжка на Общински съвет 185 852 лв. по Приложение № 12.

7. Утвърждава обща численост на персонала по бюджета за 2012 г., разпределена по дейности, в т. ч. за дейност „Общинска администрация" финансирани от общинския бюджет, без звената от системата на народната просвета, които прилагат системата на делегираните бюджети, съгласно Приложение № 4.

8. Приема размера на собствените средства и начина на финансиране (90% от собствените приходи) на общинските предприятия и бюджетните дейности (100% от собствените приходи), реализиращи собствени приходи при община Шумен по Приложение № 7.

9. Утвърждава приходно-разходните сметки за извънбюджетните средства на общината за 2012 г., съгласно Приложение № 5, както следва:

Приход 9 887 810 лв.

Разход 9 714 364 лв.

10. Приема разчет за финансиране на капиталови разходи за 2012 година по Приложение № 6, по съответните източници, параграфи, функции и по обектно, в размер на 12 654 323 лв. в т. ч. за финансиране на държавни дейности – 511 806 лв., за дофинансиране на делегирани от държавата дейности– 570 416 лв. и 11 572 101 лв. за финансиране на местни дейности, както следва:

№ по ред НАИМЕНОВАНИЕ КАПИТАЛ.
РАЗХОДИ
ОБЩО
лв.
ЗА ДЪРЖАВНИ
ДЕЙНОСТИ
лв.
ЗА ДОФИНАНС.
ДЕЛЕГ.ОТ
ДЪРЖАВАТА
ДЕЙНОСТИ
лв.
ЗА МЕСТНИ
ДЕЙНОСТИ
лв.
1. СОБСТВЕНИ И ЦЕЛЕВИ БЮДЖ. СРЕДСТВА-ПРЕХОДЕН ОСТАТЪК 670 989 511 806 41 759 117 424
  ПАР. 51 00 ”ОСНОВНИ РЕМОНТИ” 353 728 268 928 20 800 64 000
  ПАР. 52 00 “ПРИДОБ. НА ДМА” 290 561 242 178 20 959 27 424
  ПАР. 53 00 “ПРИДОБ. НА НМДА” 700 700    
  ПАР. 55-00 ”КАПИТАЛОВИ ТРАНСФЕРИ” 26 000     26 000
2.СОБСТВЕНИ БЮДЖЕТНИ СРЕДСТВА ОТ ПРИХОДИ ПО ПАР.40
”ПРИХОДИ ОТ ПРОДАЖБИ НА ОБЩ. НЕФИНАНСОВИ АКТИВИ”
2 357 800   97 488 2 260 312
  ПАР. 51 00 ”ОСНОВНИ РЕМОНТИ” 947 524   97 488 850 036
  ПАР. 52 00 “ПРИДОБ. НА ДМА” 1 384 372     1 384 372
  ПАР. 54 00 “ПРИДОБ. НА ЗЕМЯ” 25 904     25 904
3.СОБСТВ.БЮДЖ.СРЕДСТВА ОТ ДРУГИ ДАНЪЧНИ
И НЕДАНЪЧНИ ПРИХОДИ
931 000   114 900 816 100
  ПАР. 51 00 ”ОСНОВНИ РЕМОНТИ” 72 000   72 000  
  ПАР. 52 00 “ПРИДОБ. НА ДМА” 594 200   42 900 551 300
  ПАР. 53 00 “ПРИДОБ. НА НМДА” 214 800     214 800
  ПАР. 54 00 “ПРИДОБ. НА ЗЕМЯ” 30 000     30 000
  ПАР. 55 00 “КАПИТ. ТРАНСФЕРИ” 20 000     20 000
4. ЦЕЛЕВА СУБСИДИЯ ОТ ДБ 519 700   237 100 282 600
 ПАР. 51 00 ”ОСНОВНИ РЕМОНТИ” 282 600     282 600
  ПАР. 52 00 “ПРИДОБ. НА ДМА” 237 100   237 100  
5.ЗА ОБЕКТИ ОТ ОБЛИГАЦИОНЕН ЗАЕМ 7 090 634   79 169 7 011 465
 от остатък по срочни депозити 1 312 454     1 312 454
  от приходи от продажби на общински ценни книжа 5 778 180     5 778 180
  ПАР.51 00 “ОСНОВНИ РЕМОНТИ” в т.ч.: 5 062 028     5 062 028
  от остатък по срочни депозити 1 312 454     1 312 454
  от приходи от продажби на общински ценни книжа 3 749 574     3 749 574
  ПАР.52-00 ”ПРИДОБИВАНЕ НА ДМА” от приходи от продажби на общински ценни книжа 79 169   79 169  
  ПАР.55-00 ”КАПИТАЛОВИ ТРАНСФЕРИ” от приходи от продажби на общински ценни книжа 1 949 437     1 949 437
6. ИЗВЪНБЮДЖЕТНИ СМЕТКИ И ФОНДОВЕ
ПО ОПЕРАТИВНИ ПРОГРАМИ
1 084 200     1 084 200
  ПАР. 51 00 ”ОСНОВНИ РЕМОНТИ” 384 200     384 200
  ПАР. 52 00 “ПРИДОБ. НА ДМА” 700 000     700 000
  ОБЩО КАПИТАЛОВИ РАЗХОДИ ЗА 2012 г. 12 654 323 511 806 570 416 11 572 101

11. Одобрява трансфер за допълнителна дейност на Драматично-куклен театър в размер на 60 000 лв. и за Синфониета в размер на 46 000 лв., след сключен договор със съответните институции.

12. Да се поемат разходите за погребения на лица, съгласно следните критерии: за самотни граждани, без близки и роднини, бездомни граждани, безпризорни, настанени в заведения за социални услуги и регистрирани в службите за социално подпомагане по утвърдени план-сметки Приложения №№ 8 и 9, с източник на финансиране имуществените данъци, такси, неданъчни и други приходи с местен характер.

13. Едноличните търговски дружества с общинско имущество отчисляват дивидент за общината от печалбата, след данъчно облагане за финансовата 2011 г., както следва:

1. дружествата с ограничена отговорност – 50 на сто от печалбата;

2. акционерните дружества след приспадане на отчисленията за фонд „Резервен" в размер на 10 на сто в съответствие с чл.246, ал.2, т.1 от Търговския закон – 50 на сто от печалбата.

Задължава изпълнителните органи на дружествата с общинско имущество да приведат дължимия дивидент по сметките на общината до 30.06.2012 г.

14. Представителите на общината в общите събрания на търговските дружества с общинско участие в капитала, с изключение на лечебните заведения, да гласуват за отчисления за държавата и общината съгласно капиталовото участие, за отчисления от печалбата съгласно годишния финансов отчет след данъчно облагане за финансовата 2011 г. както следва:

1. за дружествата с ограничена отговорност – 80 % от печалбата;

2. за акционерните дружества след приспадане на отчисленията за фонд „Резервен" в размер на 10 на сто в съответствие с чл.246, ал.2, т.1 от Търговския закон – 80 % от печалбата.

Задължава търговските дружества с общинско участие да представят за утвърждаване от Общинския съвет през м. април 2012 г. отчет за дейността си.

15. Освобождава от отчисляване на дивидент за общината от печалбата за 2011 г. едноличните търговски дружества с общинско имущество, по Приложение № 10. Освободените средства да се ползват за закупуване на диагностична и лечебна апаратура и строително-монтажни работи.

16. Утвърждава структурата и размера на общинския дълг за 2012 г., съгласно Приложение № 11.

17. Упълномощава кмета на общината да утвърди по предложение на ръководителите на бюджетни структури списък на длъжностите и на лицата, които имат право на транспортни разноски от местонахождението до местоработата и обратно, когато за съответната работа няма кандидат от населеното място. Отчитането на разходите да става въз основа на документи, удостоверяващи извършването им (фактури, билети и абонаментни карти).

18. Утвърждава дневен хранителен оклад за:

18.1. Деца в детските градини и за нощуващите групи към тях в следните стойности:

 дневен оклад в т.ч.:
сутрешна
закуска
обядследобедна
закуска
вечеря
ЦДГ - град2.000.501.100.40 
ЦДГ - села2.000.501.100.40 
ЦДГ-нощув. групи2.400.500.950.350.60

18.2. Персонала, работещ в детските градини и имащи право на безплатна храна оклад на стойност 2,00 лв.

19. На основание чл. 29, ал. 2 от ПМС № 367/29.12.2011 г. утвърждава изплащане на 100 % транспортни разходи на педагогическия персонал от местоживеенето до местоработата, като 15 % от тях са за сметка на общинските приходи и 85 % - целева субсидия от държавата, съгласно чл. 67, ал. 3 от ПМС № 367 от 29.12.2011 г.

20. На основание чл. 29, ал.1 от ПМС № 367/29.12.2011 г. утвърждава изплащане на транспортни разходи на непедагогическия персонал в границите на населеното място, в изпълнение на трудовите им задължения и изисквания, определени с длъжностните им характеристики по списък утвърден от кмета на общината.

21. Разходването на средства от делегирания бюджет за основни ремонти и придобиване на дълготрайни активи в системата на образованието се извършва по решение на директора на учебното заведение при спазване изискванията на чл. 14, ал.3 от ЗДБРБ за 2012 г. и чл. 43 от ПМС № 367 от 29.12.2011 г. за изпълнение на ЗДБРБ за 2012. За извършените компенсирани промени по плана за разходите по бюджета на училището, директора е длъжен да уведоми ПРБК до края на съответното тримесечие.

22. Да се осигурят средства за плащане на абонаментни карти за безплатно пътуване по вътрешно-градския транспорт на пенсионери над 65 годишна възраст и многодетни майки в размер на 160 000 лв. Картите се издават за период до 31.03.2013 г.

23. Определя второстепенните разпоредители с бюджетни кредити и приема бюджетните им сметки, считано от 01.01.2012 г., съгласно Приложение № 14.

24. Утвърждава месечното разпределение на трудовите разходи през 2012 г. за делегираните от държавата дейности без звената от системата на народната просвета, които прилагат системата на делегираните бюджети, съгласно Приложение № 15.

25. Финансирането на местните дейности и делегираните от държавата дейности, дофинансирани с общински приходи да се извършва до 90% от общия размер на предвидените средства. Остатъкът от 10% да се предоставя при пълно изпълнение на местните приходи, с изключение на приходите с целеви характер, или пропорционално на изпълнението им.

26. Неразплатените капиталови разходи от 2010 г. и 2011 г. да бъдат изплатени приоритетно до края на месец април 2012 г.

27. С оглед подобряване изпълнението на бюджет 2012 г. и възстановяване на финансовата стабилност на общината задължава кмета на общината да внесе за одобрение от Общински съвет на сесията през месец март 2012 г. както следва:

27.1. Анализ на числеността на администрацията и необходимостта от оптимизиране съобразно възложените й функции, както и предложение за ограничаване на назначените служители по граждански договори и ограничаване на дофинансирането на възнаграждения със собствени общински приходи;

27.2. Анализ и оценка на числеността и средствата за работна заплата на общинските предприятия за дейността, финансирана с бюджетни средства, както и предложение за оптимизация;

27.3. Програма с конкретни мерки за подобряване на финансовото състояние на общината през 2012 г. с ясно определени ефекти при висока бюджетна дисциплина.

28. Невключените в бюджета предложения на комисиите да бъдат приоритетно разгледани при първа възможност при актуализация на бюджета.

29. Сумата по дейност 8-6-898 „Други дейности по икономиката" да се намали с още 150 000 лв., които да влязат в резерв и да бъдат разпределени от постоянната комисия „Бюджет и финанси" на следващо заседание за благоустрояване на малките населени места в община Шумен и крайните квартали на гр. Шумен.

30. Корекциите, произтичащи от т. 29, да се отразят в приходите и разходите на плана за бюджет 2012 г.

31. Приема бюджета на общината за 2012 г. по агрегирани бюджетни показатели, съгласно Приложение – образец на Министерство на финансите.

 

ПРЕДСЕДАТЕЛ
НА ОБЩИНСКИ СЪВЕТ: /п/проф. дин Г. Колев


Дата:
гр. Шумен

ВЯРНО С ОРИГИНАЛА,
ПРОТОКОЛИСТ: /М. Павлова/