ДО
ПРЕДСЕДАТЕЛЯ НА
ОБЩИНСКИ СЪВЕТ-ШУМЕН
Относно: | Замяна на недвижим имот УПИ І, кв.353 “а” по плана на гр.Шумен – частна общенска собственост, срещу недвижими имоти 3 бр. жилища, собственост на “ХАРЦ” ЕООД – Шумен, по реда на чл.40, ал.1 от ЗОС и имоти – обособени обекти в новопостроена сграда. |
Постъпили са няколко заявления за инвестционна инициатива със социална насоченост от “ХАРЦ” ЕООД – Шумен, с които след частични промени в намеренията е поискано извършване на замяна на недвижими имоти – жилища – собственост на дружеството, срещу правото на собственост върху общинско празно дворно място намиращо се УПИ І в кв.353”а” по плана на гр.Шумен.
На основание чл.34 ал.2 и чл. 35 от Наредбата за РПСУРОИ на Общински съвет – Шумен, бяха извършени финансово-икономически, градоустройствени и правни проучвания за имота, отразени в протокол от 15.11.2005г. на комисията назначена със заповед № РД-25-678 от 01.06.2005г. на Кмета на Община Шумен, както следва:
От заявителя са представени :
Документи за собственост върху три апартамента на ул.”Деде-агач” № 1А по нотариални актове №№ 169, 170 и 171 от 2004 г. и пълномощно.
В горецитираните заявления “ХАРЦ” ЕООД – Шумен изразява своето желание придобиване чрез предложената замяна правото на собственост върху общинско дворно место с приблизителни размери около 4000 кв.м. за изграждане на комплекс от наблюдавани и защите жилища, отговарящи на изискванията на нормативната уредба за социална интеграция на лица с увреждания. Освен това е предложено, Община Шумен да придобие правото на собственост на обекти в новопостроена сграда - бъдещо строителство в УПИ-І на кв.353 “а” по плана на гр.Шумен, ведно с правото на строеж, както следва:
І. Правни проучвания:
4 Общински имот:
1. Урегулиран поземлен имот І в кв.353 “а” по плана на гр.Шумен е частна общинска собственост и за него е съставен АОС № 2010/2005 г. на основание чл.2, ал.1, т.2 и чл.59 от ЗОбС. Имотът представлява празно дворно място с площ от 3961 кв.м.
Граници на имота: изток-УПИ ХVІ и ПИ № 37; запад-ПИ № 41; север-ПИ № 38 и ПИ № 37; от юг-тупична улица.
Имотът не е обременен с вещни тежести. За него не са предявени рести-туционни претенции и няма сключени облигационни договори.
Имоти предоставени от “Харц” ЕООД:
2. Три гарсониери на трети етаж от жилищна сграда “Общежитие на ПП “Успех”, построена през 1982 г. върху държавна земя в УПИ-І, кв.603 по плана на гр.Шумен, ул.”Деде-агач” № 1А. Собствеността на жилищата се доказва с нотариални актове за покупко-продажба на нотариус Ася Асенова, вписан под № 019 в регистъра на Нотариалната камара, с район РС-Шумен, както следва:
Въз основа на извършена служебна справка е установено, че Имотите не са обременени с вещни тежести.
3. Бъдещо строителство в УПИ-І на кв.353 “а” по плана на гр.Шумен, ведно с правото на строеж.
ІІ. Градоустройствени проучвания:
Урегулиран поземлен имот І в кв.353 “а” по плана на гр.Шумен съгласно действащия подробен устройствен план, има специализирано предназначение за жилищни функции и спорт.
Определено е свободно високо над 15 м. застрояване съответстващо на нормите за стойности на устройствените показатели за жилищна зона с високо застрояване по чл.7 от Наредба 7 за правила и нормативи за устройство на отделните видове територии и устройствени зони /Д.В.бр. 3 от 2004год/, приложими съгласно §.5 от Преходните и заключителни разпоредби на същата наредба.
По действащия подробен план за застрояване, в УПИ І кв.353 “а” по плана на гр.Шумен е ситуирано место за високо застрояване за жилищна сграда, което може да бъде изменено по реда на чл.134 ал.6 от ЗУТ.
Технически показатели за наличие и състояние на елементите на инжинерната инфраструктура общо за имота
в имота | в близост до имота | |
а/ водопровод | не | да |
б/ канализация | не | да |
в/ електрификация | не | да |
г/ топлофикация /ТЕЦ/ | не | да |
д/ имотът граничи с пътна мрежа с трайна настилка | да |
Общо добро състояние на елементите на инженерната нфраструктура. Имотът е в близост до спирка на масов обществен пътнически транспорт
ІІІ. Социални проучвания:
Хората с увреждания имат нужда обществото да им оказва повече подкрепа, за да достигнат онези условия за живот, които имат останалите граждани. Ако местната власт приема подобен подход в отношението си към хората с увреждания, то нейните решения, свързани с жилищно настаняване, образование или полагане на грижи ще окажат нужното влияние и положителна промяна върху тяхното ежедневие. В този смисъл местната власт носи отговорност към хората с увреждания за ориентиране на социалните услуги, тяхното увеличаване по вид и обем, предлагането на нови, алтернативни форми и подобряване на достъпа им до тях от хората с увреждания.
Тази отговорност може да бъде реализирана както със собствени усилия и ресурси на местната власт, така и в партньорство с други институции, неправителствени организации, бизнеса. Изпълнението на тези възможности е залегнало в Общинската социална политика 2005-2007 г. и Плана за действие към нея. Двата документа съдържат дейности, свързани с жилищна политика, мерки за намаляване на безработицата, разширяване на взаимоотношенията между Община Шумен и различни партньори в областта на социалната политика, както и конкретни задачи по създаване на адаптирани работни места, разкриване на центрове за социална рехабилитация, изграждане на “Защитени жилища”.
Хората с намалена или загубена трудоспособност в Община Шумен са над 8 000. Най-съвременният модел – “социалният модел” за разбиране на уврежданията приема, че не човекът е инвалид, а средата е тази, която го инвалидизира – условията, при които живее и работи. Ето защо подобряването на социалната интеграция и качеството на живот на хората с увреждания трябва да бъдат приоритет в областта на социалната политика, водена от местната власт, а наличието на партньори, които желаят да работят по реализирането на този приоритет може да се приеме като споделена отговорност.
Докладната записка на Управителката на “Харц” ЕООД съдържа предложения за:
“Защитените жилища” са формa на социална услуга, предоставяна в общността, в които хората водят независим начин на живот, подпомогнати от професионалисти. Тази услуга дава възможност за подкрепа и успешна социална интеграция и реализация.
В Община Шумен не се предлага такава услуга за хора с увреждания. Предстои разкриването на “защитено жилище” за деца, напускащи социални домове в изпълнение на съвместен проект с Институт за социални дейности и практики, неправителствена организация, предоставяща услуги за деца.
Общината не разполага и със спортни съоръжения, пригодени за използване от хора с увреждания, каквито са включени в проекта на “Харц” ЕООД.
Изграждането на Социално предприятие за производствена, търговска и рехабилитационна дейност за хора с увреждания, за което “Харц” ЕООД е закупила терен и разработва проект, както и новият проект за изграждане на “защитени жилища” и спортен комплекс и кътове за отдих в непосредствена близост до предприятието биха довели до създаването на добри и достъпни условия за пълноценен живот на хората с увреждания, до активното им и равноправно участие в труд, образование, достъп до информация, медицински и рехабилитационни грижи. Така хората с увреждания ще могат да допринесат за развитието на общностите, в които живеят, а не само да разчитат на подпомагане от страна на държавата и местната власт.
ІV. Финансово-икономически проучвания.
Общински имот:
1. Урегулиран поземлен имот І кв.353 “а” по плана на гр.Шумен е заведен в счетоводно отчетния баланс на Община Шумен.
Имотът се намира в населено място от ІІ функционален тип - ІІ оценителна зона.
Актуалната пазарна цена на недвижимия имот се формира на базата на очаквана справедлива пазарна стойност, като резултат от наблюдения, контролни измервания, изчисления и отчитане на широк спектър от факти - устройствени показатели, данни характеризиращи физическото състояние на обекта, и интереса към подобен род имоти на свободния пазар, както и сравнително отчитане на данните от достигнати тръжни цени за подобни общински имоти и възлиза на 104966 /сто и четиридесет хиляди деветстотин шестдесет и шест/ лева.
Имоти предоставени от “ХАРЦ” ЕООД – гр.Шумен.
2. Три гарсониери на трети етаж от жилищна сграда “Общежитие на ПП “Успех”, построена през 1982 г. върху държавна земя в УПИ-І, кв.603 по плана на гр.Шумен, ул.”Деде-агач” № 1А:
Върху тези суми Община Шумен, като приобретател ще дължи ДДС в размер на 7200 лв.
3. Бъдещо строителство в УПИ-І на кв.353 “а” по плана на гр.Шумен, ведно с правото на строеж.
ОБЩО: 91000 /деветдесет и една хиляди/ лв.
Върху тези суми Община Шумен, като приобретател ще дължи ДДС в размер на 18200 лв.
Установена е приблизителна равностойност на имотите и вещните права, предмет на замяната.
Предвид изложеното, предлагам Общинският съвет да вземе следното
1. На основание чл.40, ал.1 от ЗОС и чл.21 ал.1 т.8 от ЗМСМА Общински съвет – Шумен дава съгласие за замяна на:
1.1. Урегулиран поземлен имот І , представляващ празно дворно място с площ от 3961 кв.м. в кв.353 “а” по плана на гр.Шумен - частна общинска собственост, АОС № 2022/2005 г. на основание чл.2, ал.1, т.2 и чл.59 от ЗОбС.
Срешу недвижими имоти – собственост на “ХАРЦ” ЕООД – гр.Шумен, както следва :
1.2. Три гарсониери на трети етаж от жилищна сграда “Общежитие на ПП “Успех”, построена през 1982 г. върху държавна земя в УПИ-І, кв.603 по плана на гр.Шумен, ул.”Деде-агач” № 1А:
2. Договорът по чл. 40 ал. 3 от ЗОС да се сkлючи npu следните условия:
2.1."ХАРЦ" ЕООД гр. Шумен се задължава да построи сграда или сгради с жилищно предназначение отговарящи на изискванията за наблюдавани и защитени жилища за лица с увреждания, както и спортен комплекс с кътове за отдих към тях, в получения в замяна от Община Шумен недвижим имот в гр.Шумен описан в т.І. Строежите следва да се извършат и въведат в експлоатация в cpok от 36 месеца, от сключване на договора.
2.2. След завършване на строежите и въвеждането им в експлоатация по реда на Закона за устройство на територията, "ХАРЦ" ЕООД гр. Шумен се задължава дa прехвърли безвъзмездно на Община Шумен обекти от построените cгради, заедно с правото на строеж върху УПИ І, кв.353”а”, по плана на гр.Шумен, както следва:
2.3. В случай на пълно или частично неизпълнение на условията по т.2.1. и 2.2. “ХАРЦ” ЕООД дължи неустойки в размер най-малко равен на актуалната пазарна стойност на неизвършените строежи.
3. Възлага на Кмета на Община Шумен да сключи в двумесечен срок договор за замяна на вещните правае.
ПРЕДЛОЖИЛ, ЗАМ. КМЕТ ПО СВИР: /ИНЖ. М. КУНЕВ/ |
КМЕТ НА ОБЩИНА ШУМЕН: /В. ЗЛАТЕВ/ |