ДО
ПРЕДСЕДАТЕЛЯ НА
ОБЩИНСКИ СЪВЕТ-ШУМЕН
ОТНОСНО: | Предложение за разкриване на нови щатни бройки в организационната структура на общинската администрация, допълнително предоставени по ПМС № 82 от 03.05.2005 година. |
Уважаема г-жо Председател,
Уважаеми дами и господа общински съветници,
С ПМС № 145 от 28.06.2004 година “За изменение на ПМС № 30 от 2004 година за изпълнението на държавния бюджет” щатната численост на община Шумен за делегираната от държавата дейност “Общинска администрация” бе намалена от 198 на 186,5 бройки. Промяната се направи по приетата с Решение № 544 от 28.06.2004 година на Министерски съвет “Методика за определяне числеността на персонала в общинските администрации”.
След изграждане на нов подход, съобразно основните критерии, отчитащи различията между общините /брой на населението в общината по настоящ адрес, брой на кметствата в общината и брой на населението в кметствата по постоянен адрес/ в държавния бюджет за 2005 година се осигуриха допълнителни бройки за общинските администрации.
Във връзка с финализирането на Актуализираната методика за определяне на числеността на персонала в делегираната от държавата дейност “Общинска администрация” за 2005 год. по предложение на Работната група по финансова децентрализация и в изпълнение на ПМС № 82 от 03.05.2005 година за разпределение на предвидените средства в централния бюджет за 2005 год. за осигуряване на допълнителна численост на общините, Министерството на финансите с писмо № ФО–42 от 17.05.2005 год. извърши промяна в размера на бюджетните взаимоотношения и натуралните показатели на общините.
За подобряване на административния капацитет на община Шумен е утвърдена допълнителна численост 6,5 щатни бройки и средства за възнаграждения и осигурителни плащания в размер на 40 833 лв., считано от 01.04.2005 година.
Съобразно настъпили нормативни изменения и с цел по-ефективно функциониране на общинската администрация, предлагам промяна в наименованията на някои структурни звена и разпределение на утвърдената допълнителна численост, както следва:
1. Дирекция “Правно-информационно обслужване и ОМП”
1.1. Предложение за разкриване на една щатна бройка Главен експерт “Човешки ресурси”.
Основание за предложението: През последните години настъпиха съществени изменения в законодателството по управлението и развитието на човешките ресурси. Драстично се измениха КТ и ЗДСл. Формираха се нови изисквания за подбор, назначаване и кариерно развитие на служителите в администрацията /въведе се задължителна конкурсна процедура при назначаването на държавните служители; приета бе Стратегия за обучение на служителите в администрацията, гарантираща повишаване на професионалните умения и квалификация на служителите/. Същевременно, от страна на НОИ се въведоха изисквания по задължителната регистрация на всички вписвания по назначаването, преназначаването и освобождаването на служителите. Разкриват се и нови работни места във връзка с приети от Общинския съвет програми за развитие на общината, както и по Програмата “Заетост на младежи с висше образование в публичната администация”.
1.2. Предложение за разкриване на една щатна бройка “Технически сътрудник”.
Основание за предложението: Големият брой на официалните посещения в общината, обслужването на Постоянните комисии и Общинския съвет, наличните и ползвани дълготрайни и краткотрайни материални активи в офиса на общината. На същия служител ще е зачислена техниката и оборудването, ще има отговорности по разходването и закупуването на консумативи, чистотата и качеството на ползваните хранителни продукти и напитки.
1.3. Предвид направените предложения, предлагам дирекцията от “Правно-информационно обслужване и ОМП” да се преименума в дирекция “Правно-нормативно обслужване, човешки ресурси и ОМП”
2. Дирекция “Административно-правно обслужване и местно самоуправление”
2.1. Предложение за разкриване на една щатна бройка Главен експерт “Информационно обслужване и технологии”. Основание за предложението: Компютърната техника в община Шумен в момента се състои от 160 броя персонални компютри и 81 броя принтери. Всички те са в локална компютърна мрежа. Общината разполага с 3 сървъра на които е разположена Информационната система на общината, програмите с които работи данъчната служба, правно-информационните системи АПИС и СИЕЛА, антивирусен софтуер, както и почти всички приложни програми. Ежедневно се осъществява връзка с компютърни фирми за доставка на консумативи за принтери, ремонт на техника, разработка на нови софтуерни програми.
2.2. Предвид горните мотиви за по-ефективната работа и взаимодействие между компютърните специалисти и координация между звеното обслужващо компютърната техника и служителите от дирекциите в общината, предлагам и съществуващата в момента щатна бройка Старши експерт “Информационно обслужване и технологии” да бъде трансформирана в Главен експерт “Информационно обслужване и технологии”.
2.3. Предложение за разкриване на половин щатна бройка Главен специалист “Жалби”.
Основание за предложението: Намаляване на времето за обработка на постъпили жалби, като по този начин се подобри обслужването на гражданите и се избегнат затрудненията в деловодната и документооборотната дейност, имайки предвид очерталата се тенденция на увеличаване броя на жалбите в сравнение с предходни периоди. Предложението е във връзка и с правилното действие на модерната административна система по отношение на административното обслужване на физическите и юридическите лица.
2.4. Предлагам дирекция “Административно-правно обслужване и местно самоуправление” да се преименува в дирекция “Гражданска регистрация и състояние, информационно обслужване и технологии, и управление на собствеността”, а двата отдела “Административно-правно обслужване на населението” и “Административен” съответно в отдел “Гражданска регистрация и състояние” и отдел “Управление на собствеността”. Основание за предложението са главно измененията и допълненията на Закона за гражданската регистрация, с които се въвежда нова терминология, регламентираща основната функция на отдела по вписването на събитията раждане, граждански брак и смърт и единната система за гражданска регистрация и административно обслужване на населението, която е национална система за гражданската регистрация на физическите лица в РБългария, както и източник на лични данни за тях.
3. Дирекция “Устройство на териториите”
3.1. Предложение за разкриване на една щатна бройка Главен експерт “Графични материали”.
Основание за предложението: С влизане в сила на Закона за устройство на териториите през 2001 година се повишаха изискванията към издаваните от общината изходни материали за проектиране / скици и визи / - чл.140 на ЗУТ. Съдържащата се информация, отразена във визите за проектиране изисква специална техническа квалификация и умения за работа със специализирани геодезически програми, справки с планове и попълване на кадастър.
4. Дирекция “Управление на общинската собственост”
4.1. Предложение за разкриване на една щатна бройка Главен експерт “ Вписване, деклариране и регистрация на общински имоти”.
Основание за предложението: Да се преодолее натрупването и се избегне забавянето на големия брой преписки, свързани с деактуване и актуване на имоти общинска собственост и многобройните проблеми с проучвателни и подготвителни процедури – издирване на отчуждителни заповеди, протоколи и други документи, идентифициране на действащи и отменени планове. Възлагане на пряк контрол по отразяване на големия брой и изключително разнообразните правни сделки в поддържания от дирекцията “Главен регистър на имотите общинска собственост”.
5. Дирекция “Просвета, култура и младежки дейности”
5.1. Предложение за разкриване на една щатна бройка Старши експерт “Предучилищно възпитание“.
Основание за предложението: Делегиране на задължения и отговорности по цялостното осигуряване и контрол на предучилищното възпитание на децата от 3 до 7-годишна възраст, които са основна дейност на общината, регламентирани в чл.10, чл.36, чл.37 и чл.44 от Закона за народната просвета. Към настоящия момент организацията, координацията и контрола по дейността в детските градини се осъщесвява от длъжнастта “Специалист по предучилищно възпитание”, щат осигурен от общата численост на образованието, която се определя ежегодно от Министерството на образованието и науката.
На основание чл.21, ал.1, т.2 от ЗМСМА, предлагам Общински съвет Шумен да вземе следните
1. Преименува:
-Дирекция “Правно-информационно обслужване и ОМП” в дирекция “Правно-нормативно обслужване, човешки ресурси и ОМП”;
-Дирекция “Административно-правно обслужване и местно самоуправление” в дирекция “Гражданска регистрация и състояние, информационно обслужване и технологии, и управление на собствеността”, а двата отдела “Административно-правно обслужване на населението” и “Административен” съответно в отдел “Гражданска регистрация и състояние” и отдел “Управление на собствеността”.
2. Завишава числеността на общинската администрация от 186,5 на 193 щатни бройки, считано от 01.04.2005 год. и разкрива нови щатни бройки в организационната структура на общинската администрация:
Дирекция “Правно-нормативно обслужване, човешки ресурси и ОМП”
Главен експерт “Човешки ресурси” - 1 бр.
Технически сътрудник - 1 бр.
Дирекция “Гражданска регистрация и състояние, информационно обслужване и технологии, и управление на собствеността”
Главен експерт “Информационно обслужване и технологии”- 1 бр.
Главен специалист “Жалби” - 0,5 бр.
Дирекция “Устройство на териториите”
Главен експерт “Графични материали” - 1бр.
Дирекция “Управление на общинската собственост”
Главен експерт “Вписване, деклариране и регистрация на общински имоти” - 1 бр.
Дирекция “Просвета, култура и младежки дейности”
Старши експерт “Предучилищно възпитание“ - 1 бр.
3. Изменя организационната структура на общинската администрация при община Шумен, приета с Решение № 179 от 25.07.2004 год. – Приложение №1, считано от 01.04.2005 год., съгласно Приложението към докладната записка.
4. Кметът на общината да отрази съответните корекции в длъжностното разписание на общинската администрация.
5. Промяната да се извърши в рамките на предоставените от Министерството на финансите средства за възнаграждения и осигурителни плащания.
6. Трансформира една щатна бройка Старши експерт “Информационно обслужване и технологии” в Главен експерт “Информационно обслужване и технологии”, считано от влизане в сила на решението.
ПРЕДЛОЖИЛ, Секретар на Община Шумен: /Ж.Жечев / |
КМЕТ НА ОБЩИНА ШУМЕН: /В. ЗЛАТЕВ/ |