за работа на Община Шумен
при приватизацията на общински
търговски дружества и обекти
през 2005г.
Увод
Планът за работа на Община Шумен през 2005 година дефинира основните приоритети в дейността по приватизацията през годината, определя минималните приватизационни цели през 2005 година, поставя конкретните задачи за изпълнение като очакван брой продажби и размер на договорените плащания по сделките, както и необходимите разходи, определя мерките и действията за достигане на конкретните приватизационни цели за 2005 година. Целта на плана е да съдейства за устойчивото икономическо развитие на общината, чрез приключване на процеса на приватизация на всички общински активи, които подлежат на приватизация до края на 2005 година.
Планът за работа на Община Шумен през 2005 година е изготвен в съответствие с изискванията на чл. 6, ал. 2 от Закона за приватизация и следприватизационен контрол. Негова цел е продължаване на структурнaтa реформa и осъществяване на приватизацията като част от цялостния пакет решения, необходими за осъществяването на устойчив икономически растеж и пълноценно функционираща, пазарноориентирана и конкурентноспособна икономика.
Приватизацията през 2005 година ще се осъществява в условията на значително ограничен ресурс от дружества с общинско участие, подлежащи на приватизация. Раздържавени са голямата част от общинските търговски дружества, подлежащи на приватизация, нетипични за общинските стопански дейности, чрез което са осигурени значителни постъпления в общинския бюджет. Оставащите пакети акции и дялове са миноритарни и поради това приватизацията им се характеризира с редица проблеми, свързани предимно с липсата на инвеститорски интерес. Голяма част от общинската собственост е приватизирана. Раздържавяването на останалата част от общинската собственост налага ефективни усилия за осъществяване на процеса през 2005г. чрез оптимизиране на работата на Общинския съвет и общинската администрация и прилагане на разнообразни подходи и техники за приватизация.
Правната рамка, в която се осъществява приватизационният процес, е очертана от Закона за приватизация и следприватизационен контрол, подзаконовите нормативни актове по прилагането му и Закона за публично предлагане на ценни книжа (ЗППЦК).
I. Приоритети
Основните приоритети на приватизацията през 2005 година са формулирани в съответствие със ЗПСК:
При осъществяването на приватизационния процес през 2005г. политиката в дейността на Община Шумен, както и досега, ще бъде насочена по-скоро към осъществяване на качествен процес и привличане на инвеститори, отколкото реализиране на бърза приватизация на всяка цена.
Предявяването на изисквания към всички потенциални купувачи за гарантиране на финансовия ресурс и строгият контрол върху произхода на средствата за закупуване на акции, дялове, обособени части от имуществото на търговски дружества с повече от 50 на сто общинско участие в капитала, общински нежилищни имоти, невключени в имуществото на общински търговски дружества, които се използват за стопански цели и незавършени обекти на строителството, невключени в имуществото на общински търговски дружества ще бъде едно от основните изисквания към сключването на сделките.
Значителният брой сделки и тяхната сложност подчертават ролята на следприватизационния контрол върху поетите от купувачите задължения и имат ключово значение за прозрачността и облика на процеса. Необходимо е да се оптимизират наблюдението и контролът върху поетите ангажименти по договорите с оглед бързи и ефикасни действия при неспазване на договорените задължения.
Независимо от волята за завършване на приватизацията на основната част от общинската собственост, която е определящ фактор за развитието на процеса през 2005г., следва да се отбележи, че приватизационният процес и през тази година ще продължава да се извършва в условията на паричен съвет, и негативни фактори като недостатъчно изразен интерес от страна на инвеститори към участието в приватизацията и ограничени свободни финансови ресурси безспорно ще продължат ограничаващото си действие.
II. Минимални приватизационни цели през 2005 година
1. Минимален брой очаквани сделки
Необходимостта от ускоряване на преструктурирането и трансформирането на собствеността определя следните минимални цели за 2005г.:
Минималният брой общински дружества и обекти за приватизация е посочен в титулния списък /Приложение № 1/. През 2005г. се предвижда да бъдат сключени около 30 сделки, включително 4 за продажба на миноритарни пакети от акции и дялове, представляващи общинското участие в търговски дружества.
2. Очаквани приходи (договорени плащания) от приватизацията
Прогнозираният обем на приходите от приватизация на общинска собственост за 2005г. е в размер на 2 200 хил. лв.
За изходна се приема приватизационната оценка на лицензирани оценители за предприятия и обекти, където тя е вече извършена.
Разпределението на постъпленията във фонд “Приватизация” съгласно чл. 10, ал. 1 от ЗПСК е следното: - за попълване на общинския фонд за покриване на разходите за приватизация и следприватизационен контрол - 9 на сто – 198 хил. лв; - останалата част - в размер 91 на сто – 2 002 хил. лв. - се внася в специалния фонд на разпореждане на Общинския съвет, като средствата по този фонд се използват за инвестиционни цели, включително за придобиване на дълготрайни материални активи със социално предназначение и за погасяване на кредитите за незавършени обекти на строителството; тези средства не могат да се използват за текущи разходи.
3. Очаквани разходи, свързани с дейността по приватизация
Част от постъпленията във фонд “Приватизация” в размер на 9 % формират общинския фонд за покриване на разходите за приватизация и следприватизационен контрол, което при планираните за 2005г. приходи представлява 198 хил. лв. От тях разходите, свързани с изпълнение на целите на плана, т. е за непосредствено осъществяване на приватизационния процес - за изготвяне на приватизационни оценки, информационни меморандуми, правни анализи, разработване на експертни становища, разходи за публикации и реклама, провеждане на активна маркетингова кампания, с цел привличане на сериозен инвеститорски интерес и други, се очаква да бъдат в размер на 20 хил. лева. Останалата част от средствата във фонда за покриване на разходите, заедно с паричните постъпления от меморандуми, тръжни и конкурсни документации, задържаните като санкции депозити за несключени договори при участие в търг, конкурс и други подобни, ще се изразходват за придобиване на дълготрайни и краткотрайни материални и нематериални активи.
ІII. Необходими действия за изпълнение на годишния план
1. Работа по приватизационния ресурс през 2005г.
Община Шумен в качеството на приватизиращ орган ще продължи да актуализира информацията, свързана с общинското участие във всички търговски дружества с оглед установяване на настъпващи промени в капитала на дружествата, както и възможностите за продажба на общинското участие. През 2005 година Общинската администрация ще продължи да извършва текуща актуализация на ресурса от подлежащите за приватизация обекти и да осъществява необходимата подготовка на приватизационните проекти - изготвяне на анализ на правното състояние, приватизационна оценка, информационен меморандум, като успоредно с това ще се провежда и активна маркетингова кампания. Етапът на развитие на приватизационния процес по дружества и обекти и предстоящите процедури са отразени в титулния списък на обектите за приватизация /Приложение № 1/.
2. Определяне на метод за приватизация
Методите за приватизация са определени от Закона за приватизация и следприватизационен контрол и отразяват основните приоритети, а именно бързина и прозрачност на процедурите, ясни правила за участниците, равнопоставеност на инвеститорите. За всеки конкретен случай ще се определя и прилага най-подходящият метод за приватизация - публичен търг или публично оповестен конкурс. През 2005 година ще продължи очерталата се тенденция за преобладаващо използване на публичния търг като приватизационна техника, която осигурява в най-голяма степен бързина и прозрачност на процеса и равнопоставеност на участниците. Публично оповестеният конкурс ще се прилага ограничено, в случаите, когато освен цената, условие за избор на купувача са и размерът на инвестициите, които ще бъдат направени в приватизиращото се дружество или обект, запазване на съществуващите и разкриване на нови работни места, запазване предмета на дейност, изплащане на задължения на дружеството и други. Ще се цели максимално да бъдат съкратени сроковете както за подготовката на проектите, така и за отделните приватизационни процедури, като същевременно се спазват определените правила и се осигурява пълнота и точност на необходимите документи за осъществяване на процеса. Когато е необходимо, за подготовката и осъществяването на приватизационния процес ще бъдат привличани инвестиционни посредници.
3. Начин и срокове на плащане
Законът за приватизация и следприватизационен контрол предвижда плащането по приватизационните договори да се извършва с парични средства. Плащанията по приватизационните сделки ще се извършват в седемдневен срок от сключването на договорите за продажба, като по изключение ще се допуска разсрочено плащане за срок до шест месеца при лихвен процент, по-висок от основния, в зависимост от размера на обявената начална цена на обектите.
4. Маркетинг и връзки с обществеността
През 2005 година Община Шумен ще продължи да провежда активна маркетингова дейност с цел привличане на инвеститорски интерес към обектите на продажба. В зависимост от вида на обекта ще се определят начинът и сроковете за провеждане на маркетинг. Предвижда се периодично да се провежда презентация на подлежащите на приватизация обекти. За рекламиране максимално ще се използват възможностите на интернет-страницата на Общината, която е лесно достъпна за инвеститори, консултанти и заинтересовани лица, за оповестяване на предстоящите продажби, съпроводени с кратка информация за обектите. Описания на избрани проекти ще се предоставят на срещи с инвеститорите при участие във форуми и мероприятия, организирани от други институции. Чрез представяните проекти се дава възможност на потенциалните инвеститори да получават актуална информация относно хода на приватизационните процедури. За тази цел Община Шумен ще подготвя мултимедийна презентация на част от приватизационния ресурс. При откриване на приватизационна процедура и решение за метод във вестниците ще се правят задължителните публикации, а при наближаване на сроковете за търгове и конкурси в средствата за масова информация ще се дават кратки съобщения. Ще продължи практиката да се изпращат покани за участие в приватизацията на лица, заявили интерес, и на други институции. Маркетинговата политика предвижда кратка презентация на приватизационния ресурс и пред средствата за масова информация, които ще се използват и за осигуряване на прозрачност на процедурите при осъществяване на приватизационния процес.
* * *
Планът за работа на Община Шумен при приватизацията на общински търговски дружества и обекти през 2005г. е отворен и ще бъде доразвиван в съответствие с настъпващите промени в условията, влияещи върху приватизационния процес.
* * *
Планът за работа е приет с Решение № … по протокол № … от …...........2005г. на Общински съвет – Шумен.
* * *
Планът за работа на Агенцията за приватизация през 2005 година дефинира основните приоритети и цели в дейността по приватизация през годината, поставя конкретни задачи за изпълнение като очакван брой продажби и размер на договорените плащания по сделките, както и необходимите разходи. Целта на плана е да съдейства за устойчивото икономическо развитие на страната, чрез приключване на процеса на приватизация на всички държавни активи, които подлежат на приватизация до края на 2005 година.
Приватизацията през 2005 година ще се осъществява в условията на значително ограничен ресурс от дружества с държавно участие, подлежащи на приватизация. Към настоящия момент е раздържавена по-голяма част от предприятията от основните отрасли на икономиката. Една част от предстоящия за приватизация ресурс включва търговски дружества с държавно участие, които са от значение за националната сигурност на страната и са в списъка – приложение №2 към чл.35 а, ал.1 от ЗПСК. Тяхното раздържавяване се предхожда от преструктуриране и разработка на стратегии за приватизация, които да гарантират запазване на обществения интерес. Другата част от предстоящите за приватизация държавни предприятия се характеризира с редица проблеми, свързани предимно с липсата на инвеститорски интерес, тежкото финансово състояние на дружествата и други.
Планът е изготвен в съответствие с изискванията на чл.6, ал.1 от Закона за приватизация и следприватизационен контрол (ЗПСК).
Правната рамка, в която се осъществява приватизационния процес е очертана от ЗПСК, подзаконовите нормативни актове по прилагането му, Закон за публично предлагане на ценни книжа (ЗППЦК), Закон за сделките с компенсаторни инструменти (ЗСКИ) и други.
I. Приоритети
Основните приоритети при приватизацията са формулирани в Закона за приватизация и следприватизационен контрол: - ясни и прозрачни правила и процедури за всички участници в процеса на приватизация; - равнопоставеност на инвеститорите; - бързина на приватизационния процес; - осъществяване на икономически ефективна приватизация като предпоставка за устойчиво икономическо развитие и конкурентноспособност на приватизираните дружества.
При приватизацията през 2005 година на държавни дружества политиката в дейността на Агенцията за приватизация ще продължи да бъде насочена към осъществяване на качествен процес, привличане на стратегически инвеститори при продажбата на дружества с монополно положение и дружества от сферата на обществените услуги, привличане на инвестиции и модернизиране на управлението на приватизираните дружества, осигуряване на постъпления в държавния бюджет. При продажбата на миноритарни пакети от акции и дялове от вече приватизирани предприятия ще се използват широко възможностите за бърза приватизация, които предоставя Българската Фондова борса.
II. Приватизационни цели през 2005 година
1. Очакван брой сделки
През 2005 година се предвижда да се сключат 46 броя сделки за пакети от акции/дялове от търговски дружества с над 50 на сто държавно участие, както и 20 броя сделки за обособени части. Предвижда се и продажбата на пакети от акции/дялове от 167 търговски дружества с под 50 на сто държавно участие (Таблица 1).
Предстоящият за приватизация ресурс от 46 броя мажоритарни пакети се формира основно от дружества от системата на Министерство на икономиката (14 броя), Министерство на регионалното развитие и благоустройството (12 броя) и Министерство на енергетиката и енергийните ресурси (10 броя). Това е остатъчният ресурс от държавни предприятия, по който Агенцията за приватизация може да работи през 2005 година. Броят на предприятията за продажба може да се увеличи след анализиране на възможностите за преразглеждане на списъка-приложение №1 към чл.3, ал.1 от ЗПСК и изваждане на някои дружества с цел тяхната продажба, като: “Булгаргаз” ЕАД, “Техноекспортстрой” ЕАД, “Метални конструкции – Холдинг” ЕАД, “Промишлено строителство – Холдинг” ЕАД и други. Други възможности за увеличаване на ресурса за приватизация са: образуването на нови държавни дружества и обособени части в резултат на преструктуриране на съществуващи държавни предприятия; дружества в процедури по несъстоятелност или ликвидация, които могат да бъдат предмет на продажба при определени условия и други.
В изпълнение на Енергийната стратегия на Република България и създадената благоприятна приватизационна среда след приемане на новия Закон за енергетиката и подзаконовите нормативни актове, Агенцията за приватизация ще пристъпи към приватизацията на електропроизводствени дружества. Агенцията за приватизация подписа договор за възлагане на консултантски услуги при приватизацията на ТЕЦ “Бобов дол” ЕАД, ТЕЦ “Варна” ЕАД и “Топлофикация Русе” ЕАД, като продажбата им се очаква да завърши през първата половина на 2005 година. Това са сделките, за които се очакват значителни приходи. След реализация на стартирали инвестиционни проекти за “Топлофикация Пловдив” ЕАД, “Топлофикация Шумен” ЕАД, “Топлофикация Варна” ЕАД и “Топлофикация Перник” ЕАД Агенцията за приватизация ще продължи работата по продажбата и на тези дружества.
Стратегията за приватизация на "България Ер " ЕАД, гр.София бе приета през 2004 година и се очаква сделката да се сключи през 2005 година. Стратегията предвижда прилагането на по-гъвкава приватизационна процедура с публично оповестен двуетапен конкурс. Тя ще осигури достъп на широк кръг инвеститори в приватизацията на дружеството, ще допринесе за осигуряването на финансови средства за увеличаване на самолетния парк и задоволяване на обществената потребност от редовен и икономически ефективен въздушен транспорт.
През 2005 година се очакват продажбите на "Параходство Българско речно плаване" АД, гр. Русе и "Параходство Български морски флот" ЕАД, гр. Варна. С разработката и одобряването на стратегии за приватизация ще се търси най-добрата формула за приватизацията на тези дружества.
След осъществяване на продажбите на цигарените и тютюнопреработващи фабрики, предвидени в стратегията за приватизация на "Булгартабак Холдинг" АД, и анализ на резултатите е възможно холдингът да бъде продаден от Агенцията за приватизация.
Други дружества, към които се очаква по-сериозен инвеститорски интерес са "Тератон" ЕАД, гр. София, "Кинтекс" ЕАД, гр. София, "Вазовски машиностроителни заводи" ЕАД, гр. Сопот, “АДИС” ЕООД, гр. София и някои от дружествата от сектор "Пътно поддържане".
През 2005 година се очакват 167 броя продажби на пакети от акции/дялове от дружества с под 50 на сто държавно участие в капитала. Предстоящият за приватизация ресурс от миноритарни пакети е съставен от непродадени пакети от акции/дялове на проведените вече централизирани публични търгове и неприсъствени публични търгове. През 2005 година броят на сделките за миноритарни пакети може да се увеличи, в случай, че след окончателното определяне на размера на основателните реституционни претенции остане за продажба държавно участие. От друга страна, миноритарните пакети, към които не е проявен интерес на проведените до края на 2004 година централизирани публични търгове и неприсъствени публични търгове, също ще увеличат ресурса за 2005 година.
2. Очаквани договорени плащания от приватизацията
Договорените плащания от сключени сделки през 2005 година се предвижда да бъдат в размер на 450 000 хил. лева в парични средства (Таблица 2)
Основната част от прогнозата за договорените плащания в парични средства е свързана с по-големите приватизационни сделки като ТЕЦ “Бобов дол” ЕАД, ТЕЦ “Варна” ЕАД, “Топлофикация Русе” ЕАД, “Параходство Български морски флот” ЕАД, “Параходство Българско речно плаване” АД, “ВМЗ” ЕАД.
През 2005 година се очакват и договорени плащания в непарични платежни средства в размер на 300 000 хил. лева от продажбите на пакети от акции/дялове на дружества от списъка по чл.11 от Закона за приватизация и следприватизационен контрол, което ще доведе до намаляване на все още значителния обем инвестиционни бонове и компенсаторни инструменти. През 2005 година се предвижда да се предложи за продажба чрез Българска фондова борса миноритарен пакет акции от капитала на “БТК” АД. Договорените плащания в непарични платежни средства могат да се увеличат след включване на нови дружества в списъка по чл. 11 от ЗПСК.
3. Очаквани разходи, свързани с дейността по приватизация
За изпълнение на целите на плана и постигане на очакваните договорени плащания от приватизацията на държавни предприятия през 2005 година се очакват разходи в размер на 29 340.4 хил. лева (Таблица 2).
Необходимите средства са свързани непосредствено с приватизационния процес, като заплащане на консултантски услуги и плащания на посредници, изготвяне на правни анализи, икономически анализи и оценки, информационни меморандуми, разходи за публикации и реклама и други външни услуги, в т.ч. плащания на “Българска Фондоба Борса-София”АД и други. По-голямата част от разходите през 2005 година са свързани с плащания на консултанти по сключени договори от предходни години.
Тези средства не включват разходи във връзка с изпълнение на изискванията на § 9 от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за опазване на околната среда, свързани с мерките по намаляване на щети, причинени върху околната среда, при приватизацията на предприятия, за които ще се приемат приватизационни стратегии.
III. Необходими действия за изпълнение на годишния план
1. Работа по приватизационния ресурс през 2005 година
За повече от половината от дружествата с над 50 на сто държавно участие в ресурса за 2005 година е осъществена подготвителна работа - възложено е разработване, съответно актуализация на анализ на правното състояние, приватизационна оценка, информационен меморандум или тече конкурс за тяхното възлагане. За някои от тези дружества съществуват технически проблеми, чието решение е извън компетентностите на Агенцията за приватизация.
Приватизационните процедури на 4 от дружествата с над 50 на сто държавно участие, включват разработването на стратегии за приватизация, които се намират на различен етап на разработване или предстоящо одобряване - "България Ер" ЕАД, "Тератон" ЕАД, “Параходство Български морски флот" ЕАД, “Параходство Българско речно плаване" АД и "Кинтекс" ЕАД.
В процеса на работа при някои от приватизационните процедури се използват услуги на външни консултанти и посредници (“Параходство Български морски флот" ЕАД, “Параходство Българско речно плаване" АД, ТЕЦ “Варна” ЕАД, ТЕЦ “Бобов дол” ЕАД и “Топлофикация Русе” ЕАД).
При останалата част от мажоритарните пакети за приватизация през 2005 година съществуват проблеми, забавящи приватизационните процедури, като: висока степен на задлъжнялост; актувани като публична държавна собственост имоти, включени в състава на дружествата; учредяване на концесии; необходимост от актуализация на АДС; уточняване и пререгистрация на капитала; съдебни спорове, свързани с реституционни претенции, и други.
Предстоящата работа по подготовката за продажба на дружества с под 50 на сто държавно участие през 2005 година е свързана с установяване на размера на държавното участие; събиране на всички изискуеми документи; възлагане и изготвяне на информационен меморандум; получаване на информационни проспекти от страна на дружествата и други. Тази дейност се съпровожда и с отстраняването на множество проблеми като: установяване на размера на държавното участие; дружествата не предоставят проспекти; липса на инвеститорски интерес; съдебни спорове, свързани с реституционни претенции и други.
През 2005 г. Агенцията за приватизация като приватизиращ орган ще продължи да извършва текуща актуализация на: - информацията относно държавното участие във всички търговски дружества с оглед установяване на настъпващи промени в капитала на дружествата, свързани с определяне на възможностите за продажба на държавното участие; - ресурса от подлежащите за приватизация предприятия, като се отчитат промените в списъка с неподлежащи за приватизация дружества (Приложение към чл.3, ал.1 от ЗПСК); процесите по несъстоятелност и ликвидация; приемане на решения за приватизация на новообразувани дружества или на обособени части от имуществото на търговски дружества с над 50 на сто държавно участие; - списъка на търговски дружества с държавно участие в капитала, при приватизацията на които се допуска плащане с непарични платежни средства, в съответствие с чл.11 от ЗПСК, както и на неговото допълване с оглед максимално усвояване на ресурса от компенсаторни инструменти.
В съответствие с чл.28, ал.6 от ЗПСК Агенцията за приватизация ще преценява необходимостта от даване на съгласие за преобразуване или прекратяване на търговски дружества с над 50 на сто държавно участие в капитала.
2. Определяне на метод за приватизация
Законът за приватизация и следприватизационен контрол регламентира възможните методи за приватизационни продажби. За всеки конкретен обект от ресурса се определя и прилага най-подходящия метод за приватизация.
Предвижда се методът публично оповестен конкурс да се използва при продажбата на около 30% от мажоритарните пакети. Това са дружества, чиято процедура се подготвя от стратегия и когато освен цената условие за избор на купувач са и поемане на задължения за извършване на инвестиции, поддържане на определено ниво на трудова заетост, изплащане на задължения на дружеството и други.
Широко ще се прилага методът публичен търг като приватизационна техника за продажбата на по-голяма част от мажоритарните пакети и обособените части, тъй като при него процедурата е облекчена, протича с по-висока скорост и прозрачност, достига се по-добра продажна цена.
За продажбата на миноритарни пакети ще се използват предимно методите централизирани публични търгове и неприсъствени публични търгове. Агенцията за приватизация ще продължи да възлага на регулирания пазар на ценни книжа чрез договор техническото изпълнение на централизирани публични търгове по чл.32, ал.1, т.4 и на неприсъствени публични търгове по чл.32, ал.2, т.1 от ЗПСК. Чрез използване на възможностите на търговската система на “Българска фондова борса – София” АД за продажбата на пакети от акции и дялове се постига: концентрация на търсенето и предлагането; публичност на извършваните сделки; равнопоставеност на участниците в процеса на търговия; пълна автоматизация на търговията; възможност за Агенцията за приватизация с една процедура да осъществи продажбата на десетки пакети от акции/дялове, а инвеститорите да участват по едно и също време в търг за избраните от тях пакети от акции/дялове, както и да правят инвестиционни портфейли. Създаденият единен регистър позволява лесно администриране, сигурност и бърз достъп до информация за издадените компенсаторни инструменти.
Броят на публичните дружества в оставащия за приватизация ресурс е малък. За прилагане на метода публично предлагане ще се разчита основно на пакети акции от емисии, за които предстои вписване в регистъра на публичните дружества.
3. Маркетинг и връзки с обществеността
Агенцията за приватизация ще провежда маркетингова политика в рамките на одобрените финансови средства за тази цел през 2005 година. Маркетингът на проектите, при които има избрани консултанти, се извършва от самите консултанти.
Рекламирането на предстоящите за приватизация предприятия ще се провежда предимно чрез интернет-страницата, която е лесно достъпна за инвеститори, консултанти и заинтересовани лица. Описания на избрани проекти ще се предоставят на срещи с инвеститорите в Агенцията за приватизация и при участие във форуми и мероприятия, организирани от други институции – Българска търговско-промишлена палата, Министерство на икономиката, Министерство на външните работи и други. Кратки съобщения в средствата за масова информация – БНТ, БНР, БТА и други ще се дават при наближаване на сроковете за търгове и конкурси, както и при откриване на приватизационна процедура и решение за метод - задължителните съобщения във вестниците. Част от процедурите при провеждането на неприсъствени публични търгове и централизирани публични търгове представлява публикуването чрез интернет-страницата на “Българска Фондова Борса-София”АД на данни за търгуваните дружества от информационните меморандуми и проспектите. Ще продължи практиката да се изпращат покани за участие в приватизацията на лица, заявили интерес, на консултантски фирми и на други институции.
ПРИЛОЖЕНИЯ:
Таблица 1 - | Очакван брой приватизационни продажби през 2005 г.; |
Таблица 2 - | Очаквани договорени плащания и очаквани разходи за приватизацията на държавни предприятия през 2005 г. |
Таблица 1
Очакван брой приватизационни продажби през 2005 г.
ПРОДАЖБИ | ОБЩО ПРОДАЖБИ | |||
---|---|---|---|---|
Мажоритарни пакети | Миноритарни пакети | Обособени части | ||
броя | броя | броя | Броя | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
ОБЩО: | 46 | 167 | 20 | 233 |
Таблица 2
Очаквани договорени плащания и очаквани разходи за приватизацията на държавни предприятия през 2005 г.
ДОГОВОРЕНИ ПЛАЩАНИЯ | ОБЩО | ОЧАКВАНИ РАЗХОДИ | ||
---|---|---|---|---|
парични хил. лева | непарични хил. лева | хил. лева | хил. лева | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
ОБЩО: | 450 000 | 300 000 | 750 000 | 29 340 |
І тримесечие | 110 000 | 45 000 | 155 000 | 7 918 |
ІІ тримесечие | 100 000 | 70 000 | 170 000 | 6 819 |
ІІІ тримесечие | 90 000 | 100 000 | 190 000 | 6 585 |
ІV тримесечие | 150 000 | 85 000 | 235 000 | 8 018 |