До
Председателя
на Общински съвет
ШУМЕН
ОТНОСНО: | Приемане отчета по бюджета за 2004 год. на община Шумен |
Касовото изпълнение на бюджета на община Шумен за 2004 г. е както следва:
№ по ред | ПОКАЗАТЕЛИ | Уточнен годишен план 2004 г. | Отчет 2004 г. | % |
---|---|---|---|---|
1. | Приходи | 36 106 992 | 33 911 312 | 93.92% |
в т.ч. : | ||||
1.1. | с държавен характер | 19 590 922 | 18 572 067 | 94,80% |
1.2. | с местен характер | 16 516 070 | 15 339 245 | 92,87% |
2. | Разходи | 36 106 992 | 33 911 312 | 93,92% |
в т.ч.: | ||||
2.1. | за държавни дейности | 19 590 922 | 18 252 753 | 93,17% |
2.2. | за държавни дейности дофинансирани с общински приходи | 455 960 | 318 087 | 69,76% |
2.3. | за местни дейности | 16 060 110 | 15 340 472 | 95,52% |
Изпълнението на приходите за 2004 год. се вижда от Приложение № 1.
Постъпилите приходи с държавен характер са в размер на 18 572 067 лв., или 94,80 % спрямо уточнения годишен разчет.
Държавният трансфер в частта на преотстъпените данъци по ЗОДФЛ за 2004 год. е изпълнен съгласно чл.4 от ПМС № 30 от 06.02.2004 год. за изпълнението на държавния бюджет на Република България . Предоставени са 15 031 240 лв., или 100,00 % .
Общата допълваща субсидия по чл.10, ал.1 от ЗДБРБ за 2004 год. е изпълнена на 98,73%. Предоставени са 3 254 409лв.
Целевите трансфери за капиталови разходи за финансирани от държавата дейности са в размер на 110 182 лв.- за основен ремонт на общински училища, за подпомагане дейността на народните читалища и за Регионален исторически музей гр.Шумен..
Към отчетния период общината е получила допълнителни целеви средства от регионални министерства за делегираните от държавата дейности в размер на 1 046 585 лв., както следва:
От приходите с местен характер имуществените данъци са с най-високо изпълнение - 100.92 % при относителен дял – 7.67 %. Значително изпълнение от 143.62 % има при постъпленията от данък придобиване на имущества по дарение и възмезден начин. Неданъчните приходи са изпълнени – 87.59 %, при относителен дял –26.15 % в общия обем на приходите. От тях общинските такси при план 3 978 000 лв. са изпълнени 3 840 578 лв., или – 96.55 %, като основните приходоизточници: таксите за административни услуги и таксите за битови отпадъци са изпълнени съответно 82.29 % и 102.87 % .
Общата изравнителна субсидия за разплащане на разходи в местните дейности, съгласно чл.10, ал. 1 от ЗДБРБ за 2004 год. в размер на 1 946 500 лв. е изпълнена 99.90 % спрямо уточнения годишен план .
Целевата субсидия за капиталови разходи е изпълненна 100.00 % от уточнения годишен размер.
Към отчетния период общината е получила допълнителни целеви средства от регионални министерства за финансиране на местни дейности в размер на 2 656 428 лв., както следва:
През отчетния период, при изпълнение на актуализирания разчет за финансиране на капиталови разходи през 2004 год. на обща стойност 6 481 807 лв. / приложение № 6 А, с Решение № 248 по протокол № 13 от 04.11.2004 година на заседание на Об.С/, в частта му финансиране със собствени бюджетни средства, са извършени превишения на планираните разходи по отделни пунктове, за сметка на освободен кредит по други.
През месец декември, допълнително е получена целева субсидия, в размер на 50 000 лева, за строителство на обект”Реконструкция на музей НИАР Мадара”.
Допълнително е получен капиталов трансфер от Министерство на културата за РБ”Ст.Чилингиров”, в размер на 2 000 лв..
Получен е и капиталов трансфер от МТСП, в размер на 5 187 лв. за Център за рехабилитация на инвалиди – гр.Шумен.
По сключени договори са постъпили допълнително неданъчни приходи от Предприятието за управление на дейностите по опазване на околната среда за обекти “Разширение на депо за ТБО” и “Напорен водоем висока зона с.Черенча” в размер на 515 455 лв.. Приходите от ПУДООС за обект “Доизграждане на канализационна мрежа в кв.Дивдядово” са по-малко с 382 182 лв..
Допълнително през годината са получени, като временно предоставени и средства в размер на 799 870 лв. за покриване на разлики в цени на жилища на обезщетени собственици по отменената Наредба за оценка на недвижими имоти за обекти “Жилищна сграда в кв. 297”-Шумен, “Жилищна сграда в кв.126”-Шумен и “Жилищна сграда в кв.17”-Шумен.
Въз основа на гореизброените причини, са нанесени корекции в действащия разчет за капиталови разходи за 2004 г. по параграфи, функции и пообектно, както е видно от Приложение № 6 Б към настоящата докладна записка. Освободените бюджетни кредити от собствени средства, в размер на 229 229 лв. в т.ч. 72 679 лв. за разходи за дофинансиране на държавни дейности и 156 550 лв. за финансиране на разходи общински дейности, са насочени към други разходни параграфи от бюджета.
На изготвения коригиран разчет по Приложения № 6 Б е изготвен годишен отчет по параграфи, функции и пообектно, в Приложение № 6 Б 1, като при планирани капиталови разходи общо 7 242 908 лв. в т.ч. за финансиране на държавни дейности 128 729 лв., за дофинансиране на държавни дейности 1 316 305 лв. и за финансиране на общински дейности – 5 797 874 лв., отчетеното изпълнение е 6 760 977 лв.. в т.ч. за финансиране на държавни дейности 75 204 лв., за дофинансиране на държавни дейности 1 276 582 лв. и за финансиране на общински дейности – 5 409 191 лв..
Разходната част на бюджета в два аспекта – по функции и по пълна бюджетна класификация, може да се види от Приложения № № 2 и 3 .
Финансирането на делегираните от държавата дейности е съобразено с планираните бюджетни кредити определени съгласно Приложения № № 2 и 3 към чл.2, от ПМС № 30 от 06.02.2004 год. за изпълнението на ДБРБ за 2004 год. и осигурените трансфери от преотстъпените данъци по ЗОДФЛ, общата допълваща субсидия по чл.10, ал.1 от ДБРБ за 2004 год. и предоставените ни държавни трансфери.
При уточнен план по разхода за делегираните от държавата дейности 19 590 922 лв. са разходвани 18 252 753 лв., или изпълнение- 93.17%.
В основните отрасли изпълнението на разходите към отчетния период за делегираните от държавата дейности е следното:
Функция- “Образование “- 93.34 %, с относителен дял в общия обем разходи –31.28 %;
Функция “Здравеопазване”- 87.75 %, с относителен дял в общия обем разходи –7.95 %;
Функция “ Почивно дело, култура и религиозни дейности “- 95.73 % ,с относителен дял в общия обем разходи –3.58 %;
Функция “ Социално осигуряване, подпомагане и грижи”- 95.52 % ,с относителен дял в общия обем разходи –5.77 %.
По приоритетните параграфи изпълнението в делегираните от държавата дейности е както следва:
- заплати | 95.35% |
- осигурителни вноски за ДОО | 92.10% |
- ЗОВ | 96.39% |
- стипендии | 97.47% |
Към края на отчетния период за делегираните от държавата дейности няма неразплатените разходи.
Във връзка с разпоредбите на чл.11, ал.3 и чл. 14 , ал.1 от Закона за държавния бюджет на Република България за 2004 год. по решение на Общинския съвет за сметка на местните данъци и такси са поети разходи за дофинансиране на делегираните от държавата дейности в размер на 455 960 лв. Средствата са насочени главно за извършване на основни ремонти и придобиване на ДМА.
Усвояването на заделените бюджетни кредити за местни дейности към отчетния период е 95.52 %.
В основните отрасли изпълнението на разходите към отчетния период е следното:
Функция- “Образование “- 96.37 % , с относителен дял в общия обем разходи –3.89 %;
Функция “Здравеопазване”- 99.37 %, с относителен дял в общия обем разходи –1.45 %;
Функция “ Почивно дело, култура и религиозни дейности “- 97.47 % ,с относителен дял в общия обем разходи –2.43 %;
Функция “ Социално осигуряване, подпомагане и грижи”- 97.69 % ,с относителен дял в общия обем разходи –0,65 %.
По приоритетните параграфи изпълнението в местните дейности е както следва:
- заплати | 94.04% |
- осигурителни вноски за ДОО | 90.09% |
- ЗОВ | 88.44% |
Към края на отчетния период неразпалтените разходи към местните дейности са в размер на 1 306 510 лв., в т.ч. просрочени задължения – 282 465 лв. в т.ч.
- вода, горива и енергия | 357 530 | проср.- 204 229 |
- други | 792 611 | проср.- 78 236 |
- капиталови разходи | 156 369 | проср. - |
На основание чл.1, т.6 от ЗМСМА, предлагам Общински съвет гр. Шумен да вземе следните
1. Приема корекции в пообектовия разчет за финансиране на капиталови разходи през 2004 год. на обща стойност 6 481 807 лв. / приложение № 6 А, с Решение № 248 по протокол № 13 от 04.11.2004 година на заседание на Об.С/, отразени в приложение № 6 Б с обща стойност на капиталовите разходи за 2004 г. 7 242 908 лв. в т.ч. за финансиране на държавни дейности 128 729 лв., за дофинансиране на държавни дейности 1 316 305 лв. и за финансиране на общински дейности – 5 797 874 лв., както следва:
Собствени бюджетни средства | 526 437 лв. | /71 925 доф.д.д. –454 512 общ.д./ | |
в т.ч.: | |||
За основни ремонти | 173 345 лв. | / 41819 доф.д.д.- 131526 общ.д./ | |
За придобиване на ДМА | 311 817 лв. | / 29171доф.д.д.- 282646общ.д./ | |
За придобиване на НДА | 15 903 лв. | / 935доф.д.д.- 14968 общ.д./ | |
За придобиване на земя | 1 152 лв. | / - 1152 общ.д./ | |
За капиталови трансфери | 24 220 лв. | / - 24220 общ.д./ | |
Целева субсидия от ДБ | 1 909 182 лв. | /110182д.д.-141000доф.д.д.-1658000 общ.д./ | |
в т.ч.: | |||
За основни ремонти | 59 182 лв. | /59182 д.д./ | |
За придобиване на ДМА | 1 849 700 лв. | /50700д.д.-141000доф.д.д.-1658000общ.д./ | |
За придобиване на НДА | 300 лв. | /300д.д./ | |
Капиталов трансфер от МК | 13 360 лв. | /13360д.д./ | |
В т.ч.: | |||
За придобиване на ДМА | 10 654 лв. | /10654д.д../ | |
За придобиване на НДА | 2 706 лв. | / 2706д.д./ | |
Извънб.средства за специален фонд | |||
за инвестиции и ДМА по чл.10,ал.1,т.3 | |||
от ЗПСК | 1 489 880 лв. | / -1103380доф.д.д.-386500общ.д./ | |
в т.ч.: | |||
За придобиване на ДМА | 1 442 687лв. | /1103380доф.д.д.-339307общ.д./ | |
За капиталови трансфери | 47193 лв. | / -47193общ.д./ | |
Извънб.средства за специален фонд | |||
за инвестиции и ДМА по чл.10,ал.1,т.1 | |||
от ЗПСК | 122 683 лв. | / - 122683общ.д./ | |
в т.ч.: | |||
За придобиване на ДМА | 94 683 лв. | / -94683общ.д./ | |
За капиталови трансфери | 28 000 лв. | / -28000общ.д./ | |
Неданъчен приход от ПУДООС | 2 376 309лв. | / 2376309 общ.д./ | |
в т.ч. : | |||
За придобиване на ДМА | 2 376 309 лв. | /2376309общ.д./ | |
Капиталов трансфер от МТСП | 5 187 лв. | / 5187 д.д./ | |
в т. ч.: | |||
За основни ремонти | 2 261 лв. | /2261 д.д../ | |
За придобиване на ДМА | 2 926 лв. | / 2926 д.д./ | |
Предоставени средства от МФ | 799 870 лв. | / -799870 общ.д./ | |
в т.ч.: | |||
За придобиване на ДМА | 799 870 лв. | / -799870 общ.д./ |
2. Променя размера на бюджетните капиталови параграфи, както следва:
било | става | р-ка | |
---|---|---|---|
Капиталови разходи: | 5 059 705 | 4 830 476 | - 229 229 |
Осн. ремонт на ДМА пар.51-00: | 277 690 | 234 788 | - 42 902 |
Придоб. на ДМА пар.52-00: | 4 658 793 | 4 551 406 | - 107 387 |
Прид. на НДА пар.53-00: | 65 221 | 18 909 | - 46 312 |
Прид.на земя пар.54-00 | 3 000 | 1 152 | - 1 848 |
Капит. трансфери пар.55-00 | 55 000 | 24 220 | - 30 780 |
3. Одобрява прехвърляне на бюджетни кредити от една функция в друга по групи , дейности и параграфи и приема утвърден размер на бюджетните приходи по видове и разходи по функции по плана на бюджета за 2004 год., съгласно Приложение № № 4 и 4 -А
4. Приема плана по отчета на бюджета на общината за 2004 год. по неговата приходна част в размер на 36 106 992лв. и неговата разходна част в размер на 36 106 992 лв.
5. Приема отчета на извършените капиталови разходи през 2004 год. по приложение № 6 Б 1, в размер на 6 812 701 лв. в т.ч. 76 728 лв. д.д., 1 276 582 лв. доф.д.д. и 5 459 391 лв. общински дейности, по източници на финансиране, както следва:
Собствени бюджетни средства | 526 433 лв. | /71 925 доф.д.д. –454 508 общ.д./ | |
в т.ч.: | |||
За основни ремонти | 173 341 лв. | / 41819 доф.д.д.- 131522 общ.д./ | |
За придобиване на ДМА | 311 817 лв. | / 29171доф.д.д.- 282646общ.д./ | |
За придобиване на НДА | 15 903 лв. | / 935доф.д.д.- 14968 общ.д./ | |
За придобиване на земя | 1 152 лв. | / - 1152 общ.д./ | |
За капиталови трансфери | 24 220 лв. | / - 24220 общ.д./ | |
Целева субсидия от ДБ | 1 909 182 лв. | /60182д.д.-141000доф.д.д.-1708000 общ.д./ | |
в т.ч.: | |||
За основни ремонти | 59 182 лв. | /59182 д.д./ | |
За придобиване на ДМА | 1 849 000 лв. | /700д.д.-141000доф.д.д.-1708000общ.д./ | |
За придобиване на НДА | 300 лв. | /300д.д./ | |
Капиталов трансфер от МК | 11 359 лв. | /11359д.д./ | |
В т.ч.: | |||
За придобиване на ДМА | 8 653 лв. | /8653д.д../ | |
За придобиване на НДА | 2 706 лв. | / 2706д.д./ | |
Извънб.средства за специален фонд | |||
за инвестиции и ДМА по чл.10,ал.1,т.3 | |||
от ЗПСК | 1 221 036 лв. | / -1063657доф.д.д.-157379общ.д./ | |
в т.ч.: | |||
За придобиване на ДМА | 1 174 953 лв. | /1063657доф.д.д.-111296общ.д./ | |
За капиталови трансфери | 46 083 лв. | / -46083общ.д./ | |
Извънб.средства за специален фонд | |||
за инвестиции и ДМА по чл.10,ал.1,т.1 | |||
от ЗПСК | 57 466 лв. | / - 57466общ.д./ | |
в т.ч.: | |||
За придобиване на ДМА | 29 683 лв. | / -29683общ.д./ | |
За капиталови трансфери | 27 603 лв. | / -27603общ.д./ | |
Неданъчен приход от ПУДООС | 2 282 168лв. | / 2282168 общ.д./ | |
в т.ч. : | |||
За придобиване на ДМА | 2 282 168 лв. | /2282168общ.д../ | |
Капиталов трансфер от МТСП | 5 187 лв. | / 5187 д.д./ | |
в т. ч.: | |||
За основни ремонти | 2 261 лв. | /2261 д.д../ | |
За придобиване на ДМА | 2 926 лв. | / 2926 д.д./ | |
Предоставени средства от МФ | 799 870 лв. | / -799870 общ.д./ | |
в т.ч.: | |||
За придобиване на ДМА | 799 870 лв. | /-799870 общ.д./ |
5. Изменя приходите и разходите на извънбюджетните фондове на община Шумен по Приложение № 5 Б, както следва :
БИЛО | СТАВА | |
---|---|---|
- Приход | 1 655 796 лв. | 2 623 743 лв. |
- Разход | 1 632 563 лв. | 2 420 001 лв. |
6. На основание § 31, ал. 6 от преходните и заключителни разпоредби на ЗДБРБ за 2004 год., одобрява разпределението на формирания преходен остатък от държавни дейности по бюджета на община Шумен за 2004 год. в размер на 977 020 лв.съгласно приложение № 7.
Съгласувал, ЗАМ.-КМЕТ ПО БЮДЖЕТ И ФИНАНСИ: /С. Бакиев/ |
КМЕТ НА ОБЩИНА ШУМЕН: /В. ЗЛАТЕВ/ |